Instalacja fotowoltaiczna z magazynem energii

Poznaj orientacyjne koszty

Rynek autobusów elektrycznych w Polsce

Rynek autobusów elektrycznych w Polsce

W 2020 roku w Polsce zarejestrowano aż 200 nowych autobusów elektrycznych. Tym samym liczba tego typu pojazdów w naszym kraju przekroczyła 400. Liderami w użytkowaniu elektryków są Warszawa i Zielona Góra.

CFF OPP Baner poziom mobile450 x 250CFF OPP Baner poziom 6.03.2023 1
Reklama

Coraz więcej elektryków w polskich miastach

Z roku na rok wzrasta świadomość znaczenia elektromobilności w samorządach. Potwierdzeniem może być program Zielony Transport Publiczny. Nabór wniosków w programie wystartował 4 stycznia 2021 roku i miał potrwać do 15 grudnia 2021 roku lub wyczerpania alokacji. 18 stycznia NFOŚiGW poinformował o wyczerpaniu puli. 33 miasta zgłosiły swoje wnioski o dofinansowanie zakupu: 302 e-busów, 7 trolejbusów i 122 pojazdów wodorowych.

Transport publiczny to dobry pierwszy krok, aby upowszechnić elektromobilność wśród mieszkańców i pokazać zalety pojazdów elektrycznych na szeroką skalę, tak jak to dzieje się chociażby w Warszawie, czy Zielonej Górze podkreśla Krzysztof Burda, Prezes Polskiej Izby Rozwoju Elektromobilności PIRE. 

Na koniec roku 2020 najwięcej autobusów elektrycznych w naszym kraju jeździło w Warszawie, Zielonej Górze, Krakowie i Jaworznie.

Województwa z największą liczbą elektryków:
Mazowieckie – 181 szt.
Wielkopolskie – 47 szt.
Lubuskie – 43 szt.

xBhS31M suw1lSxaDlSgkpPiSTYhYE1XnV8k9WZtMQxeAlNPqdcCYzJKGd2HHxQ9dDNPuQTI3Rzyp0jwbP5wK

Najbardziej popularne marki autobusów elektrycznych

W czołówce najbardziej popularnych marek autobusów są Solaris (324 sztuki), Ursus (68 sztuk) i Volvo (10 sztuk). 

Warto też wspomnieć, że według GUS, polscy producenci dostarczyli do zagranicznych odbiorców autobusy elektryczne o wartości ponad 213 milionów euro. Prócz tego należy pamiętać, że oprócz autobusów Polska specjalizuje się w infrastrukturze do ich ładowania. To robi wrażenie i pokazuje, jak mocną pozycję ma polska branża elektromobilności wyjaśnia Marcin Nowak z PIRE.

źródło: informacja prasowa, fot. elektryczny autobus Solaris Urbino 15 LE-electric

Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.