OZE Ścieżka rowerowa, generująca energię 11 czerwca 2021 OZE Ścieżka rowerowa, generująca energię 11 czerwca 2021 Przeczytaj także OZE Bliski Wschód buduje 2,8 GW PV z magazynami energii. Jak ta inwestycja zmieni europejską energetykę? Arabia Saudyjska i Bahrajn rozpoczynają jeden z kluczowych projektów OZE na Bliskim Wschodzie – elektrownię słoneczną z wielkoskalowym magazynem energii. Inwestycja ma nie tylko wspierać transformację energetyczną Bahrajnu, ale również wyznaczać nowe standardy współpracy transgranicznej i handlu energią w regionie. Ponadto technologia przesyłu czystej energii między granicami państw może stać się w przyszłości standardem na rynku polskim i europejskim. OZE Energetyczny paradoks Niemiec 2025: mniej wiatru i deszczu, więcej energii z OZE Pomimo „historycznie słabego” pierwszego kwartału 2025 roku pod względem produkcji odnawialnych źródeł energii (OZE) – głównie spadku mocy energii z wiatru i energii wodnej – udział OZE wzrósł w Niemczech o 0,7% względem roku poprzedniego. W jaki sposób stało się to możliwe? Solarna ścieżka rowerowa, czyli Solar Véloroute to dowód na to, jak zmienia się świat, a wraz z nim podejście do najważniejszych dziedzin życia i gospodarki – energetyki, zdrowia i ekologii. Poznaj projekt fotowoltaicznej ścieżki dla rowerzystów i pieszych. Reklama Rower i energia Europejskie miasta inwestują w ekologiczne formy transportu. Jedną z nich jest jazda na rowerze. Dla rowerzystów tworzona jest dogodna infrastruktura. Zrównoważony rozwój zmotywował architekta Piotra Kuczię do stworzenia projektu ścieżki rowerowej na miarę obecnych czasów. Solar Véloroute to wielofunkcyjna trasa dla rowerów i pieszych, wykorzystująca panele fotowoltaiczne jako źródło energii. Solarny tunel rowerowy, źródło: Alek Pluta / Nomadd Studio Smart city Piotr Kuczia w swoich projektach często odwołuje się do potencjału energii słońca. Koncepcja ścieżki opiera się na wykorzystaniu tunelu fotowoltaicznego, który służy za most, chroniący przed trudnymi warunkami pogodowymi, oddzielną drogę dla rowerzystów i pieszych, a także za miejsce, w którym można naładować swoje elektryczne pojazdy lub telefony komórkowe. Energia odnawialna zasila też ścieżkę na wieczór, aby ta mogła służyć ludziom przez całą dobę. Nadwyżkę wytworzonej energii można rozdzielić także na inne potrzeby energetyczne danego obszaru. https://swiatoze.pl/put-some-fun-between-your-legs-czy-po-polsce-dobrze-jezdzi-sie-rowerem/ Architekt podaje, że solarny trakt mógłby wytworzyć około 2000 MWh energii elektrycznej, która wystarczyłaby do zasilenia 750 gospodarstw domowych. Taką ilością energii można by naładować ponad 1000 samochodów elektrycznych, które pokonują rocznie około 11 tys. km. Na terenie fotowoltaicznego obiektu miałyby stanąć też tablice, informujące o korzyściach płynących z wykorzystania energii słonecznej w skali globalnej. Solarna ścieżka rowerowa w Holandii, źródło: provincie-utrecht.nl Projekt został stworzony z myślą o regionach Dubaju i Szwajcarii, jednak można go dostosować do każdej innej lokalizacji i strefy klimatycznej. Koncepcja solarnej ścieżki zdobyła drugie miejsce w międzynarodowym konkursie A’ Design Award & Competition. Do tej pory takie solarne ścieżki pojawiły się między innymi w Holandii i Anglii. Czy w tym pociągu jest miejsce dla rowerów? Koszty i nowe regulacje UE źródło: intelligentliving.com, kuczia.com, fot. intelligentliving.com, Alek Pluta / Nomadd Studio Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.