Instalacja fotowoltaiczna z magazynem energii

Poznaj orientacyjne koszty

Spółki energetyczne wstrzymują bezpośrednią obsługę klienta. Co z wymianą liczników dwukierunkowych? Mamy odpowiedzi PGE, Enei i Tauronu

Spółki energetyczne wstrzymują bezpośrednią obsługę klienta. Co z wymianą liczników dwukierunkowych? Mamy odpowiedzi PGE, Enei i Tauronu

Po komunikacie od Energa – Operator SA o wstrzymaniu prac związanych z parametryzacją i wymianą liczników na dwukierunkowe, zwróciliśmy się z pytaniem o status przyłączania mikroinstalacji fotowoltaicznych do pozostałych dystrybutorów energetycznych w Polsce: Enei – Operator, PGE Dystrybucji i Tauronu Dystrybucji. Póki co firmy nie wstrzymują realizacji zgłoszeń.

Zagrożenie epidemiczne związane z koronawirusem wprowadziło niepewność w wielu branżach. Firmy chcą zadbać o swoich klientów oraz pracowników, dlatego m.in. decydują się na telefoniczną lub elektroniczną formę obsługi. Pozostaje jednak pytanie, co z bieżącą obsługą zgłoszeń i prac w terenie. 

CFF OPP Baner poziom mobile450 x 250CFF OPP Baner poziom 6.03.2023 1
Reklama

Innogy

Innogy nie wstrzymuje wymian liczników, ale ogranicza zakres prac wewnątrz lokalu klienta. Poniżej oficjalna informacja z biura prasowego firmy.

image 3

PGE Dystrybucja

Oficjalny komunikat na temat statusu przyłączeń mikroinstalacji fotowoltaicznych do sieci przekazał nam rzecznik prasowy PGE Dystrybucja, Adam Rafalski:


Do końca roku 2019 PGE Dystrybucja S.A. przyłączyła do sieci dystrybucyjnej ponad 57 tys. mikroinstalacji. W roku 2020 wpłynęło do Spółki około 13 tys. wniosków ze zgłoszeniem przyłączenia mikroinstalacji,  z czego dotychczas (wg stanu na 18.03.2020 r.) ponad 8 tys. podmiotów zostało przyłączonych i wyposażonych w dwukierunkowe urządzenia pomiarowe. Pozostałe wnioski obsługiwane są sukcesywnie z uwzględnieniem kolejności ich  zgłoszeń. Wydłużony czas realizacji zgłoszeń wynika z aktualnej sytuacji spowodowanej panującą w Polsce epidemią koronawirusa.

Ze względów bezpieczeństwa naszych odbiorców a także pracowników PGE Dystrybucja wprowadzone zostały specjalne procedury, regulujące zasady montażu liczników w lokalach Odbiorców.

Jednocześnie od kilku miesięcy mamy do czynienia z trudną sytuacja na rynku produkcji i dostaw urządzeń pomiarowych.  Z powodów związanych z ograniczoną dostępnością liczników dwukierunkowych na polski rynek, część z w/w zgłoszeń zostanie zrealizowana z pewnym opóźnieniem.

Dokładamy przy tym wszelkich starań, aby dostosowanie układu pomiarowego realizowane było w ciągu 30 dni od przyjęcia zgłoszenia przyłączenia mikroinstalacji.

Enea – Operator

Rzecznika prasowa spółki Enea – Operator, Danuta Tabaka odpowiedziała, że wszelkie prace związane z przyłączeniem mikroinstalacji fotowoltaicznych odbywają się zgodnie z normalnym trybem i nie są wstrzymywane. 

Tauron Dystrybucja

Z infolinii Tauron Dystrybucja dowiedzieliśmy się, że wymiany liczników na dwukierunkowe nie są wstrzymywane.

AKTUALIZACJA Z 20.03.

TAURON Dystrybucja informuje, że pracownicy spółki oraz działających na jej zlecenie firm zewnętrznych, dokonują obecnie odczytów liczników oraz innego rodzaju prac przy układach pomiarowo-rozliczeniowych, tylko w sytuacji, gdy licznik znajduje się w miejscu ogólnie dostępnym, a jego obsługa nie wymaga wejścia do lokalu mieszkalnego.

Ewa Groń, rzecznik prasowy Tauron Dystrybucja, w odpowiedzi na nasze pytania również poinformowała nas o tym, że firma nie wstrzymała wymiany liczników na dwukierunkowe.

W TAURON Dystrybucja wymiany liczników na dwukierunkowe nie zostały wstrzymane i jeśli licznik znajduje się w miejscu ogólnodostępnym, wymiany odbywają się zgodnie z terminami zgłoszeń gotowości instalacji przez klientów. W przypadku liczników w mieszkaniach lub lokalach, część klientów zwraca się do nas o przesunięcie terminu wymiany licznika. Wymiany odbywają się tam, gdzie klienci wyrazili zgodę na wejście do ich mieszkań lub lokali i przeprowadzenie prac oraz gdy klientowi zależy na szybkim terminie realizacji. Wszystkie prace prowadzone są z zachowaniem podwyższonych zasad bezpieczeństwa osobistego pracowników i klientów.

Energa Operator SA

Przypominamy komunikat Energi:

Dodatkowo Energa-Operator ogranicza zakres prac monterów realizujących w terenie czynności, które wymagają bezpośredniego kontaktu lub wizyty w siedzibie Klienta. Nie będą wykonywane takie czynności jak:

  • przyłączenie mikroinstalacji
  • parametryzacja liczników związana ze zmianą grup taryfowych
  • wymiana zabezpieczeń przedlicznikowych wynikająca ze wzrostu mocy przyłączeniowej/zamówionej
  • sprawdzenie/badanie liczników energii elektrycznej
  • wymiana legalizacyjna liczników
  • montaż plomb
  • odczyty reklamacyjne
  • demontaż licznika na zlecenie klienta

Fot. główna: Canva

Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.