Sprzedaż działu ekologicznych rozwiązań firmy Panasonic spadła o około 7% w skali roku. Częściowo jest to spowodowane słabą sprzedażą systemów PV w Japonii w ostatnim okresie. Spowodowane jest to kurczeniem się rynku systemów OZE w tym kraju. Zyski Panasonica z tytułu produkcji modułów PV spadły z 33,5 miliarda jenów w zeszłym roku do niecałych 21 miliardów.
Słaba sprzedaż systemów PV nie jest problemem dla Panasonica – sprzedaż produktów na rynek OZE to jedynie około 3% całej sprzedaży firmy.
Niezależnie od słabych wyników na rynku Japońskim, firma Panasonic jest mocno zainteresowana zwiększeniem penetracji solarnego rynku amerykańskiego. Firma podpisała niedawno wstępne porozumienie z Teslą, w ramach którego produkowane miałyby być ogniwa i moduły słoneczne w fabryce w stanie Nowy Jork w USA. Powodzenie tego wspólnego przedsięwzięcia jest jeszcze uzależnione od operacji przejęcia amerykańskiego producenta systemów PV SolarCity przez Teslę.
Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.