Sprzedaż Panasonic H1 spada i obrazuje słabość sektora fotowoltaicznego w Japonii

Sprzedaż działu ekologicznych rozwiązań firmy Panasonic spadła o około 7% w skali roku. Częściowo jest to spowodowane słabą sprzedażą systemów PV w Japonii w ostatnim okresie. Spowodowane jest to kurczeniem się rynku systemów OZE w tym kraju. Zyski Panasonica z tytułu produkcji modułów PV spadły z 33,5 miliarda jenów w zeszłym roku do niecałych 21 miliardów.

Słaba sprzedaż systemów PV nie jest problemem dla Panasonica – sprzedaż produktów na rynek OZE to jedynie około 3% całej sprzedaży firmy.

Niezależnie od słabych wyników na rynku Japońskim, firma Panasonic jest mocno zainteresowana zwiększeniem penetracji solarnego rynku amerykańskiego. Firma podpisała niedawno wstępne porozumienie z Teslą, w ramach którego produkowane miałyby być ogniwa i moduły słoneczne w fabryce w stanie Nowy Jork w USA. Powodzenie tego wspólnego przedsięwzięcia jest jeszcze uzależnione od operacji przejęcia amerykańskiego producenta systemów PV SolarCity przez Teslę.