Sprzedaż Panasonic H1 spada

Sprzedaż Panasonic H1 spada i obrazuje słabość sektora fotowoltaicznego w Japonii

Sprzedaż działu ekologicznych rozwiązań firmy Panasonic spadła o około 7% w skali roku. Częściowo jest to spowodowane słabą sprzedażą systemów PV w Japonii w ostatnim okresie. Spowodowane jest to kurczeniem się rynku systemów OZE w tym kraju. Zyski Panasonica z tytułu produkcji modułów PV spadły z 33,5 miliarda jenów w zeszłym roku do niecałych 21 miliardów.

Słaba sprzedaż systemów PV nie jest problemem dla Panasonica – sprzedaż produktów na rynek OZE to jedynie około 3% całej sprzedaży firmy.

Niezależnie od słabych wyników na rynku Japońskim, firma Panasonic jest mocno zainteresowana zwiększeniem penetracji solarnego rynku amerykańskiego. Firma podpisała niedawno wstępne porozumienie z Teslą, w ramach którego produkowane miałyby być ogniwa i moduły słoneczne w fabryce w stanie Nowy Jork w USA. Powodzenie tego wspólnego przedsięwzięcia jest jeszcze uzależnione od operacji przejęcia amerykańskiego producenta systemów PV SolarCity przez Teslę.

Dodaj komentarz

Zapisz się do naszego newslettera

Wysyłamy maksymalnie jedną wiadomość w tygodniu, nie spamujemy!

Czytaj więcej:

Zmniejszona absorpcja CO2 w lasach deszczowych – czy taki scenariusz jest możliwy?

Drzewa są społecznie postrzegane jako nasz potężny sojusznik zmniejszający emisję dwutlenku węgla. Bywa jednak, że ich rola jest przeceniana, bo szacunki odnoszą się jedynie do liczby i wieku drzew (czy drzewostanu). Tymczasem zdolność absorpcyjna zależy od wielu czynników. Nie jest stała, co pokazują ostatnie badania naukowe dotyczące lasów deszczowych Amazonii.