Polska Stare przewody energetyczne na drodze OZE 19 lipca 2019 Polska Stare przewody energetyczne na drodze OZE 19 lipca 2019 Przeczytaj także Elektromobilność Zmiany w programie dopłat do samochodów elektrycznych Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) przygotował nowy program dopłat do samochodów elektrycznych z budżetem 1,6 mld zł ze środków Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO). Wnioski będzie można składać już na początku lutego. Nowy program dopłat zastąpi dotychczasowy program „Mój elektryk”, który będzie obowiązywał do końca stycznia 2025 r. Elektromobilność Tylko 1% właścicieli elektryka wróciłoby do samochodu spalinowego. Zaskakujące wyniki badań Samochody elektryczne cieszą się coraz większą popularnością. Potwierdza to najnowsze badanie, według którego tylko 1% z 23 tysięcy pytanych zadeklarowało chęć powrotu do samochodu o napędzie spalinowym. Z czego to wynika? Fotowoltaika i elektromobilność są spowalniane przez przestarzałą infrastrukturę linii wysokiego i średniego napięcia. Około 42% linii wysokiego napięcia ma więcej niż 40 lat, 34% powstało w latach 1977-1992. Reklama Forum Energii podało, że 37% napowietrznych linii średniego napięcia ma powyżej 40 lat, a 39% od 25 do 40 lat. Stacje średniego i niskiego napięcia powstały na początku lat 90 XX wieku. – 70% sieci dystrybucyjnych jest bardzo starych, a to właśnie na tym poziomie przyłącza się źródła odnawialne, magazyny energii i samochody elektryczne – powiedziała Joanna Maćkowiak-Pandera, prezes Forum Energii. Nowe instalacje OZE uzależnione są od wymiany całej sieci średniego napięcia Jak podaje Rzeczpospolita, z każdym rokiem rośnie liczba odmów przyłączenia do sieci. W 2016 roku rząd zapowiadał, że do 2025 roku na polskich drogach będziemy mieli milion samochodów elektrycznych, tymczasem z powodów technicznych lub lokalizacyjnych nie można zrealizować tych planów. Nowe instalacje OZE uzależnione są od wymiany całej sieci średniego napięcia, która liczy w Polsce 300 tys. km. Polskie Sieci Elektroenergetyczne (PSE) podkreślają, że rozwój elektromobilności wymaga inwestowania w sieci dystrybucyjne należące do PGE, Tauron, Enea, Energa, innogy Stoen Operator. PSE monitorują sytuację związaną z rozwojem pojazdów elektrycznych, przeprowadzone analizy nie wskazują na całkowite zastąpienie samochodów spalinowych pojazdami elektrycznymi w perspektywie najbliższych lat. Wyzwania przed polskim systemem przesyłowym Joanna Maćkowiak-Pandera zwraca uwagę na dwa największe wyzwania, jakie stoją przed polskim systemem przesyłowym. Pierwszym jest rozbudowa sieci na północy kraju w celu przyłączenia farm wiatrowych na morzu, drugim – stan sieci dystrybucyjnych (lokalnych), które są niedofinansowane. Źródło: rp.pl Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.