Szary papier toaletowy stanowił kiedyś codzienne wyposażenie naszych łazienek. Nie mieliśmy też wokół siebie tak wielu opakowań, plastikowych jednorazówek i innych śmieci. Dzisiaj wielkie firmy zmieniają strategie w skali mikro i makro, wprowadzając coraz więcej ekorozwiązań, zarówno w produktach, jak i w swoich wewnętrznych działaniach.
Powrót do przeszłości, czy ratowanie teraźniejszości?
Wiele koncernów spożywczych i sieci sklepów dąży teraz do zminimalizowania emisji, śladu węglowego i redukcji ilości śmieci, a szczególnie plastiku. Działania firm na rzecz ochrony środowiska wiążą się też z transformacją energetyczną, czyli zmianą dotychczasowego źródła ciepła na ekologiczne, odnawialne źródła energii. Przekształceniu ulegają zarówno oferty dla klientów, które wzbogacają się o sprzedaż instalacji OZE, jak i same firmy, które zmieniają swoje oblicze na niskoemisyjne.
Zarządzanie energią
Wśród międzynarodowych sieci zmieniających się na bardziej zrównoważone, znajdują się między innymi IKEA, Tesco, Carrefour, Lidl, H&M, Patagonia, Apple, czy inni producenci i marki. Lidl Polska ogłosił, że od kilku lat stara się równoważnie zarządzać energią, co przyczyniło się do uzyskania certyfikatu ISO 50001, będącego międzynarodowym standardem dotyczącym energii.
Jak podają przedstawiciele Lidl Polska, w akcję świadomego zarządzania energią zostało włączone 700 sklepów, 11 centrów dystrybucyjnych i centrala firmy. W szkoleniach wzięło udział ponad 23 tysięcy pracowników. Aleksandra Robaszkiewicz, Head of Corporate Communications and CSR Lidl Polska mówi, że otrzymanie certyfikatu to zasługa zaangażowanych pracowników i całej kadry Lidla:
– Jako społecznie odpowiedzialna firma, jesteśmy świadomi, że odpowiednia gospodarka zasobami energetycznymi może nie tylko zmniejszyć koszt naszej działalności, ale również być bardziej przyjazna planecie. Nieustannie szkolimy się i wdrażamy innowacyjne metody, by dalej optymalizować zużycie energii w naszych sklepach, centrach dystrybucyjnych, a także w Centrali. Cieszymy się, że nasze starania i zaangażowanie pracowników zaowocowało niezwykle istotnym dla nas wyróżnieniem – certyfikatem ISO 50001, który potwierdza nasze zrównoważone zarządzanie energią – podała w informacji prasowej.
Historia Lidla zaczęła się w latach 30. w Niemczech. Obecnie w 30 krajach znajduje się około 11,2 tys. sklepów marki, a w Polsce jest ich ponad 700.
źródło: informacja prasowa
Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.