Ochrona środowiska Świadome marki oszczędzają i inwestują w zrównoważoną energię 10 lutego 2021 Ochrona środowiska Świadome marki oszczędzają i inwestują w zrównoważoną energię 10 lutego 2021 Przeczytaj także Eko styl życia Święta, święta i…do kosza? Ile Polacy wyrzucają jedzenia? Święta to czas spędzony z bliskimi, prezenty oraz stół zastawiony smakołykami. Niestety, duża część tych rarytasów trafia do kosza. Liczby nie kłamią – w okresie między 23 a 30 grudnia Polacy wyrzucają niemal 62 tony jedzenia. Eko styl życia Charytatywne drzewko – w jakim mieście możesz wypożyczyć choinkę i wesprzeć szczytny cel? Wraz ze zbliżającymi się świętami Bożego Narodzenia powraca pytanie – jaką choinkę wybrać? Żywą, sztuczną, w doniczce, a może.. wypożyczoną? Szary papier toaletowy stanowił kiedyś codzienne wyposażenie naszych łazienek. Nie mieliśmy też wokół siebie tak wielu opakowań, plastikowych jednorazówek i innych śmieci. Dzisiaj wielkie firmy zmieniają strategie w skali mikro i makro, wprowadzając coraz więcej ekorozwiązań, zarówno w produktach, jak i w swoich wewnętrznych działaniach. Reklama Powrót do przeszłości, czy ratowanie teraźniejszości? Wiele koncernów spożywczych i sieci sklepów dąży teraz do zminimalizowania emisji, śladu węglowego i redukcji ilości śmieci, a szczególnie plastiku. Działania firm na rzecz ochrony środowiska wiążą się też z transformacją energetyczną, czyli zmianą dotychczasowego źródła ciepła na ekologiczne, odnawialne źródła energii. Przekształceniu ulegają zarówno oferty dla klientów, które wzbogacają się o sprzedaż instalacji OZE, jak i same firmy, które zmieniają swoje oblicze na niskoemisyjne. Energia słoneczna dla domu od IKEA Zarządzanie energią Wśród międzynarodowych sieci zmieniających się na bardziej zrównoważone, znajdują się między innymi IKEA, Tesco, Carrefour, Lidl, H&M, Patagonia, Apple, czy inni producenci i marki. Lidl Polska ogłosił, że od kilku lat stara się równoważnie zarządzać energią, co przyczyniło się do uzyskania certyfikatu ISO 50001, będącego międzynarodowym standardem dotyczącym energii. Jak podają przedstawiciele Lidl Polska, w akcję świadomego zarządzania energią zostało włączone 700 sklepów, 11 centrów dystrybucyjnych i centrala firmy. W szkoleniach wzięło udział ponad 23 tysięcy pracowników. Aleksandra Robaszkiewicz, Head of Corporate Communications and CSR Lidl Polska mówi, że otrzymanie certyfikatu to zasługa zaangażowanych pracowników i całej kadry Lidla: – Jako społecznie odpowiedzialna firma, jesteśmy świadomi, że odpowiednia gospodarka zasobami energetycznymi może nie tylko zmniejszyć koszt naszej działalności, ale również być bardziej przyjazna planecie. Nieustannie szkolimy się i wdrażamy innowacyjne metody, by dalej optymalizować zużycie energii w naszych sklepach, centrach dystrybucyjnych, a także w Centrali. Cieszymy się, że nasze starania i zaangażowanie pracowników zaowocowało niezwykle istotnym dla nas wyróżnieniem – certyfikatem ISO 50001, który potwierdza nasze zrównoważone zarządzanie energią – podała w informacji prasowej. Historia Lidla zaczęła się w latach 30. w Niemczech. Obecnie w 30 krajach znajduje się około 11,2 tys. sklepów marki, a w Polsce jest ich ponad 700. Netflix branży odzieżowej – marka ubrań działająca na zasadzie abonamentu źródło: informacja prasowa Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.