Ochrona środowiska Świadome marki oszczędzają i inwestują w zrównoważoną energię10 lutego 2021 Ochrona środowiska Świadome marki oszczędzają i inwestują w zrównoważoną energię10 lutego 2021Przeczytaj także Wiadomości OZE PKN Orlen to największy emitent polskiego przemysłu. Kto jeszcze znalazł się w rankingu? Największe zakłady przemysłowe w Polsce generują 46 mln ton CO2 rocznie – wynika z najnowszej analizy Instratu. Think-tank wziął pod uwagę 56 największych zakładów w Polsce. Na czele znalazł się PKN Orlen Wiadomości OZE Ile CO2 usuwamy z atmosfery? Powstał pierwszy raport Carbon Dioxide Removal, czyli usuwanie dwutlenku węgla to praktyka, która coraz częściej pojawia się w rozmowach o ograniczaniu globalnego ocieplenia. Mimo tego pozostawia wiele wątpliwości. Na większość z nich odpowiada najnowszy raport poświęcony metodom usuwania CO2 z atmosfery i prognozom rozwoju CDR. Szary papier toaletowy stanowił kiedyś codzienne wyposażenie naszych łazienek. Nie mieliśmy też wokół siebie tak wielu opakowań, plastikowych jednorazówek i innych śmieci. Dzisiaj wielkie firmy zmieniają strategie w skali mikro i makro, wprowadzając coraz więcej ekorozwiązań, zarówno w produktach, jak i w swoich wewnętrznych działaniach. Powrót do przeszłości, czy ratowanie teraźniejszości? Wiele koncernów spożywczych i sieci sklepów dąży teraz do zminimalizowania emisji, śladu węglowego i redukcji ilości śmieci, a szczególnie plastiku. Działania firm na rzecz ochrony środowiska wiążą się też z transformacją energetyczną, czyli zmianą dotychczasowego źródła ciepła na ekologiczne, odnawialne źródła energii. Przekształceniu ulegają zarówno oferty dla klientów, które wzbogacają się o sprzedaż instalacji OZE, jak i same firmy, które zmieniają swoje oblicze na niskoemisyjne.Energia słoneczna dla domu od IKEAZarządzanie energiąWśród międzynarodowych sieci zmieniających się na bardziej zrównoważone, znajdują się między innymi IKEA, Tesco, Carrefour, Lidl, H&M, Patagonia, Apple, czy inni producenci i marki. Lidl Polska ogłosił, że od kilku lat stara się równoważnie zarządzać energią, co przyczyniło się do uzyskania certyfikatu ISO 50001, będącego międzynarodowym standardem dotyczącym energii.Jak podają przedstawiciele Lidl Polska, w akcję świadomego zarządzania energią zostało włączone 700 sklepów, 11 centrów dystrybucyjnych i centrala firmy. W szkoleniach wzięło udział ponad 23 tysięcy pracowników. Aleksandra Robaszkiewicz, Head of Corporate Communications and CSR Lidl Polska mówi, że otrzymanie certyfikatu to zasługa zaangażowanych pracowników i całej kadry Lidla: – Jako społecznie odpowiedzialna firma, jesteśmy świadomi, że odpowiednia gospodarka zasobami energetycznymi może nie tylko zmniejszyć koszt naszej działalności, ale również być bardziej przyjazna planecie. Nieustannie szkolimy się i wdrażamy innowacyjne metody, by dalej optymalizować zużycie energii w naszych sklepach, centrach dystrybucyjnych, a także w Centrali. Cieszymy się, że nasze starania i zaangażowanie pracowników zaowocowało niezwykle istotnym dla nas wyróżnieniem – certyfikatem ISO 50001, który potwierdza nasze zrównoważone zarządzanie energią – podała w informacji prasowej.Historia Lidla zaczęła się w latach 30. w Niemczech. Obecnie w 30 krajach znajduje się około 11,2 tys. sklepów marki, a w Polsce jest ich ponad 700. Netflix branży odzieżowej – marka ubrań działająca na zasadzie abonamentuźródło: informacja prasowaArtykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.