Depesze Szczytno inwestuje w elektryczne autobusy 23 maja 2024 Depesze Szczytno inwestuje w elektryczne autobusy 23 maja 2024 Przeczytaj także Depesze Polskie lasy mają inne interesy niż europejskie? Różne wizje rozwoju leśnictwa, a w tle ekosystemy Jerzy Fijas, zastępca Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych, poparł stanowisko The European State Forest Association (EUSTAFOR, Europejskiego Stowarzyszenia Lasów Państwowych) kwestionujące strategię wyłączania lasów z użytkowania i obejmowania ich ścisłą ochroną. Jest to nie tylko wbrew polityce polskiego rządu, czyli zwierzchnika leśników, ale także sprzeczne z ostatnimi działaniami samych Lasów Państwowych – choćby głośnej akcji powołania 100 rezerwatów na stulecie Lasów Państwowych. Depesze Rekordowy kwiecień w Wodociągach Chrzanowskich To był rekordowy kwiecień w Wodociągach Chrzanowskich. Produkcja wody z własnych źródeł przekroczyło 86,5%, kolejne skokowe wzrosty odnotowano również w wytwarzaniu energii elektrycznej z odnawialnych źródeł energii. Szczytno kontynuuje drogę samorządów, które stawiają na zielony transport publiczny. Samorząd zamówił dwa elektryczne autobusy Yutong. Umowę na ich dostawę podpisali burmistrz Miasta Szczytno, Stefan Ochman i prezes zarządu Busnex Poland, Marcin Kucharski. Reklama Elektryczne autobusy trafią do Szczytna Kontrakt obejmuje zarówno dostawę autobusów elektrycznych, jak i infrastruktury do ich ładowania w postaci ładowarki mobilnej. – Dzięki inwestycji w zrównoważony transport publiczny, Szczytno staje się bardziej przyjazne dla mieszkańców oraz dla środowiska naturalnego. – czytamy na oficjalnej stronie miasta Szczytna. 4-osobowy samochód zasilany słońcem. W przyszłym roku przejedzie całą Australię Jak będą wyglądały nowe autobusy? Yutong E9 to sprawdzony na polskim rynku model. Z powodzeniem wykorzystywany jest w transporcie publicznym miast takich jak Lidzbark Warmiński, Ostrowiec Świętokrzyski oraz Giżycko. Autobusy są dostosowane do przewozu osób niepełnosprawnych oraz o ograniczonej mobilności, a także wyposażone m.in. w automatyczną klimatyzację i system monitoringu. Fot. Miasto Szczytno, miastoszczytno.pl Elektrobus dysponuje bezkobaltowymi bateriami o wysokiej sprawności, które wraz z systemem odzyskiwania energii pozwalają pokonać na jednym ładowaniu nawet 350 kilometrów w regularnej eksploatacji. Yutong E9 posiada również najnowsze technologie zapewniające bezpieczeństwo baterii, ich 24-godzinny monitoring i wielostopniową ochronę. Zakup autobusów elektrycznych wraz z infrastrukturą do ładowania jest realizowany przez Szczytno dzięki dofinansowaniu, które przyznał Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w ramach programu „Zielony Transport Publiczny”. Termin realizacji kontraktu przez Busnex Poland wynosi 11 miesięcy od dnia podpisania umowy. To pierwsze takie pojazdy w PKP Intercity Źródła: miastoszczytno.pl Fot.: Miasto Szczytno, miastoszczytno.pl Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.