Elektromobilność Szklana Manufaktura w Dreźnie rozpoczęła produkcję Volkswagena ID.3 04 lutego 2021 Elektromobilność Szklana Manufaktura w Dreźnie rozpoczęła produkcję Volkswagena ID.3 04 lutego 2021 Przeczytaj także Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Elektromobilność Chorwacja stawia na ładowarki przy autostradach. Polskie wakacje autem elektrycznym będą łatwiejsze Chorwacja rozpoczęła projekt instalacji farm fotowoltaicznych wzdłuż autostrad. Oznacza to nie tylko większą niezależność energetyczną tego kraju, ale też realne ułatwienie dla polskich turystów podróżujących samochodami elektrycznymi – w najbliższych latach ma powstać aż 259 nowych punktów ładowania. W Szklanej Manufakturze w Dreźnie ruszyła seryjna produkcja elektrycznego Volkswagena ID.3. Jest to czwarte miejsce na świecie, w którym są produkowane modele Volkswagena skonstruowane na modułowej platformie MEB, przeznaczonej dla samochodów elektrycznych. Reklama Bezpośredni kontakt z samochodami przyszłości Dyrektor zakładu Danny Auerswald twierdzi, że fabryka jest również magnesem dla zwiedzających, miejscem eventowym, laboratorium nowych rozwiązań i centrum wydawania pojazdów. Szklana Manufaktura oferuje klientom i zwiedzającym możliwość zapoznania się z zagadnieniami dotyczącymi modeli z rodziny ID. Zainteresowani mogą skorzystać z doradztwa i jazd próbnych, zwiedzać fabrykę, a nawet wziąć udział w montażu auta. Szklana Manufaktura – centrum innowacji i rozwoju Volkswagen zamierza rozbudować Szklaną Manufakturę do rangi centrum badawczo-innowacyjnego, prowadzącego projekty z zamiarem ich późniejszego wdrożenia na dużą skalę w innych zakładach. Nie możesz zasnąć, bo śnisz o jeździe najnowszą Teslą? Stacje ładowania samochodów elektrycznych Również centrum testów w Dreźnie zostanie rozbudowane. Jest ono trwałym elementem globalnej sieci tego rodzaju centrów działających w ramach działu rozwoju pojazdów. Ich zadanie polega na testowaniu systemów asystujących, mobilnych usług internetowych, silników oraz zawieszeń. Dodatkowo, w Manufakturze trwają prace nad automatyzacją i cyfryzacją złożonych procesów montażowych i logistycznych. Czwarta na świecie fabryka platform MEB Szklana Manufaktura jest czwartym miejscem na świecie, w którym produkowane są samochody elektryczne marki Volkswagen skonstruowane na modułowej platformie podłogowej (MEB) przeznaczonej specjalnie do pojazdów tego rodzaju. Pierwszy produkcję na platformie MEB podjął zakład w Zwickau. Pod koniec 2020 roku dołączyły chińskie fabryki w Anting i Foshan. Gorące nowości na rynku elektromobilności Łączna maksymalna zdolność produkcyjna tych czterech zakładów wynosi ponad 900 tys. samochodów rocznie. Do podjęcia produkcji modeli na platformie MEB przygotowują się kolejne fabryki – w Emden, Hanowerze i Chattanooga (USA). Źródło: vw-press.pl Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.