Elektromobilność Tani elektryk ze Szwecji. Luvly O przypomina Smarta i jest lżejszy od malucha 05 czerwca 2023 Elektromobilność Tani elektryk ze Szwecji. Luvly O przypomina Smarta i jest lżejszy od malucha 05 czerwca 2023 Przeczytaj także Elektromobilność Otwarto największe centrum testów dla hyperloopa w Europie. Jaka jest przyszłość kontrowersyjnego pomysłu Elona Muska? Choć wokół projektu firmy Hyperloop gromadzi się coraz więcej ciemnych chmur, a widmo likwidacji zagląda w oczy inwestorom, to w ostatnim czasie pojawiły pozytywne wieści. Właśnie otwarto najdłuższy w Europie tunel do badań nad technologią hyperloop. Obiekt liczy 420 metrów i znajduje się niedaleko holenderskiego miasta Veendam. Informacja na nowo rozpala wyobraźnie badaczy i pracowników europejskiego oddziału firmy, którzy obiecują podróż z Amsterdamu do Barcelony w ciągu zaledwie 8 kwadransów. Elektromobilność Ładowarki do elektrycznych hulajnóg i rowerów zasilane… słońcem Stale rozwijający się sektor elektromobilności rodzi różne potrzeby, a także odpowiadające im innowacje. Jedną z nich jest wynalazek niemieckiej firmy Domum, która stworzyła system do parkowania elektrycznych hulajnóg i rowerów będący jednocześnie ładowarką. Urządzenie zasilane jest panelami słonecznymi. Szwedzki startup zaprezentował Luvly O – samochód elektryczny, który wyróżnia się już na pierwszy rzut oka. Ale oprócz nietypowego wyglądu charakteryzuje się też niską ceną, niewielką masą własną i nietypowym systemem produkcji. Czy ten elektryk ma szansę podbić rynek? Reklama Luvly O nawiązuje do Smarta i przebija “malucha” Wygląd to kwestia gustu, więc czy nowy szwedzki samochód elektryczny zachwyca designem, musi każdy, indywidualnie ocenić. Na pewno kształt Luvly O wyróżnia go z tłumu m.in za sprawą nie wielkich lamp, czy nietypowych nadkoli. Jest mały, ale to także nie powinno szokować, bo już przed laty Europejczycy mieli do czynienia z pojazdami o takich gabarytach. Dobrym przykładem jest np. Smart, który na Starym Kontynencie zyskał sporą popularność. Przejdźmy, jednak do konkretów. Luvly O to pojazd stworzony z myślą o jeździe po mieście. Projektantom udało się skonstruować bardzo lekkiego elektryka. Luvly waży jedynie 380 kg, to mniej niż waga samych baterii w rodzinnych samochodach elektrycznych. Dla porównania Fiat 126p, popularnie zwany “maluchem” jest cięższy od szwedzkiego elektryka o co najmniej 200 kg! Dane techniczne Luvly O Luvly ma 2,7 m długości i 1,53 m szerokości. Te liczby są bardzo zbliżone do Smarta Fortwo, co potwierdza zasadność porównań do tego popularnego samochodu miejskiego. Dzięki tym gabarytom i akumulatorowi o pojemności 6,4 kWh szwedzki elektryk ma świetnie sprawdzić się m.in w korkach. Poza tym, jak przekonuje producent Luvly O, każdy właściciel tego samochodu będzie mógł szybko wyjąć baterię z auta i naładować ją w domu, podłączając do gniazdka o napięciu 220-230 V. Samochód elektryczny z większym zasięgiem niż diesel? Ten elektryk przejechał niemal 2000 tys. km bez przerwy Jaki zasięg ma Luvly O? Tu zaskoczenia nie ma. Niska waga i mała bateria sprawiają, że Luvly na jednym ładowaniu przejedzie jedynie 100 kilometrów. Z uwagi na to, że jest pojazdem miejskim, nie wydaje się to być wielkim problemem, tak samo jak jego skromna prędkość maksymalna, która wynosi 90 km/h. Tani elektryk ze Szwecji. Luvly O przypomina Smarta i jest lżejszy od malucha, Fot: luvly.se Jaka cena Luvly O? Jak przekonuje producent, szwedzki elektryk ma być dostarczany do małych fabryk w częściach i składany na miejscu. Dzięki takiemu rozwiązaniu uda się obniżyć koszty produkcji i dystrybucji Luvly O. Cena auta nie przekroczy 10 tys. dolarów, czyli ok. 40 – 45 tys. złotych. Ten samochód elektryczny robi furorę. Właśnie został najlepiej sprzedającym się autem świata! Źródło: luvly.se Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.