Ochrona środowiska Tankowiec na Mauritiusie pękł 18 sierpnia 2020 Ochrona środowiska Tankowiec na Mauritiusie pękł 18 sierpnia 2020 Przeczytaj także Ochrona środowiska Wraki okrętów wojennych zanieczyszczają morza. ONZ bije na alarm Podczas Trzeciej Konferencji Oceanicznej ONZ został poruszony temat zatopionych wraków wojennych, które zanieczyszczają morza i oceany na całym świecie. Po latach zalegania na dnie wody statki ulegają korozji i mogą uwalniać do środowiska niebezpieczne związki chemiczne, takie jak ropa. Organizacje zajmujące się ochroną ekosystemów wodnych apelują, by światowe rządy zajęły się problemem zalegających wraków, zanim dojdzie do poważnego skażenia wód. Ekologia Recykling opon w praktyce. Nowy sposób na hałas i wysypiska Wysypiska zużytych opon stanowią poważne zagrożenie dla ekosystemu. Stwarzają ryzyko pożarów i uwolnienia szkodliwych substancji do środowiska. Trwałość ogumienia sprawia, że ich recykling jest utrudniony, dlatego producenci szukają alternatyw do ich ponownego wykorzystania. Pewna czeska firma zdecydowała się skonstruować ekrany akustyczne, wykorzystując do tego zużyte opony. Osiadły na mieliźnie w pobliżu Mauritiusa japoński tankowiec pękł. Wypływająca z niego ropa pokryła ok 27 km2 powierzchni wód oceanicznych. Wyciek jest największą katastrofą ekologiczną w tamtym regionie świata. Reklama Spis treści ToggleJapoński tankowiec z ropąPęknięcie tankowca na MauritiusieWyrządzone szkodyNajwiększa katastrofa ekologiczna na Oceanie Indyjskim Japoński tankowiec z ropą Od niespełna miesiąca japoński tankowiec MV Wakashio znajduje się na wodach wyspiarskiego kraju Mauritius na Oceanie Indyjskim. W wyniku kolizji statku z rafą skalną doszło do wycieku ropy, która skaziła okoliczne środowisko wodne. Około 2 tygodnie trwała akcja opróżniania tankowca, aby więcej surowca nie trafiło do oceanu. Katastrofa ekologiczna na wybrzeżu Mauritiusa Pęknięcie tankowca na Mauritiusie 15 sierpnia tankowiec rozpadł się na dwie części. Jak poinformował właściciel statku, Mitsui OSK Lines, do tego momentu udało się wypompować większość – ok. 2,5 tys. ton ropy. Wewnątrz wraku mogło pozostać jej ok. 90 ton. Za wypompowanie ropy z tankowca odpowiedzialna była strona japońska, która wysłała także specjalistów do oszacowania szkód. Pomocy udzieliły również Indie, przekazując 30 ton sprzętu technicznego oraz Francja. MV Wakashio: Aerial pictures taken this morning ????Mobilisation Nationale Wakashio #SaveMauritiusReef #Mauritius #wakashio #oilspill #ilemaurice pic.twitter.com/R6s1tHkXes— Save Mauritius Reef (@SaveMRUReef) August 18, 2020 Wyrządzone szkody Aby zmniejszyć zasięg wycieku, władze Mauritius przeprowadziły akcję wyławiania ropy z wody. Wzięły w niej udział setki mieszkańców wyspy. W niedzielę zakomunikowano, że z wody wyłowiono łącznie 800 ton odpadów olejowych oraz 40 ton odpadów stałych i gruzu, które powstały w wyniku katastrofy. Redakcja BBC, powołując się na dane amerykańskiej firmy analitycznej przekazała, że wyciek objął powierzchnię 27 km2. Gdyby nie przeprowadzono akcji oczyszczania wód Mauritiusa, plama ropy byłaby nawet 3 razy większa. Korea Płn.: Właściciele psów muszą oddawać je restauracjom Największa katastrofa ekologiczna na Oceanie Indyjskim Tragedia jest niezwykle dotkliwa ze względu na unikalne i bogate w życie rafy koralowe, które były wizytówką Mauritiusa. Kilka lat temu stały się obszarem chronionym. – Rafy koralowe zaczęły się regenerować, a laguna odzyskiwała swoje ogrody koralowe – mówił były członek parlamentu Mauritiusa Sunil Dowarkasing. – Teraz to wszystko może zostać ponownie unicestwione przez wyciek ropy. źródło: PAP, CBS News Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.