Świat Towarowe metro powstaje w Szwajcarii. Ograniczy 40% ruchu w kraju 14 sierpnia 2022 Świat Towarowe metro powstaje w Szwajcarii. Ograniczy 40% ruchu w kraju 14 sierpnia 2022 Przeczytaj także Świat Rosja nałożyła na Google karę 2,5 decyliona dolarów za bany na YouTube Rosyjskie państwowe kanały telewizyjne zażądały od Google wypłacenia 2 undecylionów rubli, co odpowiada kwocie 2,5 decyliona dol. w ramach rekompensaty za zablokowanie ich kont na YouTube. Profile te popierały inwazję na Ukrainę. Świat Czy wojny o wodę opanują świat? Oto punkty zapalne konfliktów o drogocenny płyn Ostatnie miesiące i lata to globalne bicie kolejnych rekordów temperatur, a także związane z tym gwałtowne zjawiska pogodowe, takie jak susze. W regionach szczególnie dotkniętych ich skutkami w najbliższych latach mogą pojawić się konflikty związane z dostępem do wody. O jakie miejsca chodzi? Największe miasta Szwajcarii ma połączyć sieć podziemnych tuneli, którymi będą dostarczane towary. Pozwoli to wyeliminować 40% całego ruchu towarowego z kraju. Reklama Spis treści ToggleInnowacyjny i zrównoważony transport towarówTransport paczek tunelami w praktyceDuża, ale wartościowa inwestycjaInnowacyjne sposoby transportu Innowacyjny i zrównoważony transport towarów Marzenie o innowacyjnym i zrównoważonym rodzaju transportu towarowego właśnie się spełnia. W sierpniu rozpoczął się pierwszy etap prac nad budową zautomatyzowanej sieci tuneli Cargo Sous Terrain (CST) lub „Underground Cargo”, którymi w specjalnych kapsułach będą przewożone towary. Ten etap obejmuje analizę lokalizacji dla pierwszych 10 węzłów na 70-kilometrowym odcinku między Zurychem a głównym węzłem logistycznym w Härkingen/Niederbipp. Prowadzone są obecnie badania geologiczne, analiza transportu oraz wkomponowania projektu w otoczenie i krajobraz. Docelowo sieć tuneli ma połączyć najważniejsze ośrodki miejskie i logistyczne w Szwajcarii na dystansie około 500 km. Powstaną na głębokości od 50 do 80 metrów. Planowana sieć tuneli, źródło: CST Transport paczek tunelami w praktyce Tunele mają mieć średnicę około 6 metrów oraz płaską podłogę podzieloną na trzy pasy. To po nich z prędkością około 30 km/h będą się poruszać kapsuły ładunkowe. Podobne tory znajdą się przy stropie tuneli. Tą droga „podróżować” będą mniejsze paczki. W kapsule zmieści się jedna lub dwie palety. Przewidziano także pojemniki chłodzące na świeżą żywność. Kapsuły będą napędzane prądem z silników elektrycznych, wytworzonym w czasie ruchu po szynach indukcyjnych. W terminalach znajdą się duże windy, za pomocą których kapsuły będą wyciągane na powierzchnię. Duża, ale wartościowa inwestycja Pierwsze informacje o projekcie pojawiły się już w 2018 roku. Wymaga on ogromnego nakładu środków finansowych, więc przez długi czas poszukiwani byli inwestorzy. Obecnie mówi się o rozpoczęciu prac budowlanych w 2025 roku, a uruchomienie systemu na następować etapami i zakończyć się w 2030 roku. Parlament niestety nie przekazał żadnej dotacji na rozwój infrastruktury i budowę tuneli. Szwajcarska Rada Federalna wykluczyła współfinansowanie CST ze środków publicznych, ale dzięki nowym przepisom rządu szwajcarskiego firma otrzymała 100 milionów dolarów od inwestorów. Projekt przypomina różne pomysły hyperloop dla amerykańskiego transportu pasażerskiego, jednak budowa kolei podziemnych dla transportu towarów może być łatwiejsza w wykonaniu. Tutaj komfort i estetyka nie będą miały wpływu na projekt. Powstaje pierwszy na świecie ekologiczny pojazd pasażerski o prędkości 1000 km/h Innowacyjne sposoby transportu Podobny projekt przedstawiała brytyjska firma Magway. Chce wprowadzić sieć tuneli, które będą transportować paczki po Londynie w wagonach magnetycznych poruszających się z prędkością 63,4 km na godzinę. Na początku grudnia 2021 roku pisaliśmy też o pomyśle HyperPort. Nie jest ani samolotem, ani pociągiem, ani innym pojazdem szynowym. To ultraszybki system transportu, który odbywa się bez tarcia i oporu powietrza. Kapsuła unosi się nad swoim torem w tunelach pneumatycznych, dzięki czemu hyperloop osiąga miano pociągu lewitacji magnetycznej. Pierwszy tor do testowania tej technologii w Europie o długości 320 m powstał już we Francji. źródło: whatnext.pl, cst.ch, zdjęcia: materiały prasowe CST Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.