Instalacja fotowoltaiczna z magazynem energii

Poznaj orientacyjne koszty

Toyota Corolla rusza z silnikiem spalinowym na wodór!

toyota

Toyota Corolla rusza z silnikiem spalinowym na wodór!

Toyota przybliża nas do zeroemisyjności. Powstał projekt, który ma zapoczątkować konwersję silników spalinowych na silniki wodorowe. Moc silnika toyoty corolli będzie pochodziła ze spalania wodoru.

CFF OPP Baner poziom mobile450 x 250CFF OPP Baner poziom 6.03.2023 1
Reklama

Zamiana benzyny na wodór

Toyota stworzyła silnik na wodór zamiast benzyny. Działanie silnika będzie polegać na zapłonie iskrowym, dzięki któremu będzie następowało dostarczenie mocy ze spalania wodoru. Silnik użyty w tym pojeździe pochodzi z GR Yaris.

Pojazd nie będzie zatruwał środowiska dwutlenkiem węgla oraz będzie pracował dużo ciszej i bez wibracji w odróżnieniu od silników spalinowych.

Największym plusem nowego rozwiązania jest to, że do zapłonu będzie używany wodór zamiast benzyny, silniki spalinowe nie odejdą do lamusa. Całkowita wymiana urządzeń byłaby dużo bardziej kosztowna.

Założeniem tego projektu było stworzenie silnika wodorowego w oparciu o silnik spalinowy, by w ten sposób umożliwić konwersję obecnych aut spalinowych na wodór i przyspieszyć proces dochodzenia do neutralności węglowej –mówi Naoki Ito, inżynier Toyoty dla dziennik.pl

24 godzinny test nowego silnika

Toyota Corolla przeszła 24 godzinną próbę wytrzymałości na torze Fuji, dzięki czemu udało się w szybszym czasie wykryć niedociągnięcia I wprowadzić kilka modernizacji. Przykładowo, podniesiono szybkość reakcji na pedał gazu oraz ograniczono niepożądane spalanie.

Innymi wprowadzonymi udoskonaleniami pojazdu na potrzebę przystosowania go do  rozwiązania wodorowego była modyfikacja układu zasilania i wtrysku – w stosunku do tych stosowanych w jednostkach benzynowych. 

Zielony wodór

Zielony wodór wytworzony bezemisyjnie z odnawialnych źródeł energii. To on właśnie jest paliwem toyoty corolli.

Japońskie firmy (Fukushima Hydrogen Energy Research Field (FH2R), Obayashi oraz Toyota Motor Kyushu) współpracujące z pracami nad silnikiem wodorowym były dostawcą zielonego wodoru. Zakłady produkują go między innymi z energii geotermalnej i energii  słonecznej.

Źródło: dziennik.pl, fot. unsplash

Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.