Wiadomości OZE Toyota i Kenworth rozwijają nową generację wodorowych ciężarówek 23 stycznia 2019 Wiadomości OZE Toyota i Kenworth rozwijają nową generację wodorowych ciężarówek 23 stycznia 2019 Przeczytaj także Patronat II Kongres Energetyki Rozproszonej w centrum uwagi Od 28 do 30 października w Centrum Kongresowym ICE Kraków oraz na kampusie AGH odbywał się II Kongres Energetyki Rozproszonej, organizowany przez Akademię Górniczo-Hutniczą. Wydarzenie zgromadziło 2 tysiące uczestników, w tym przedstawicieli administracji, naukowców, biznesmenów oraz młodzież, potwierdzając swoją rolę jako kluczowego forum debaty o transformacji energetycznej w Polsce. Świat Rosja nałożyła na Google karę 2,5 decyliona dolarów za bany na YouTube Rosyjskie państwowe kanały telewizyjne zażądały od Google wypłacenia 2 undecylionów rubli, co odpowiada kwocie 2,5 decyliona dol. w ramach rekompensaty za zablokowanie ich kont na YouTube. Profile te popierały inwazję na Ukrainę. Północnoamerykański oddział firmy motoryzacyjnej Toyota oraz Kenworth Truck Company rozpoczęły współpracę, mającą na celu stworzenie nowej generacji elektrycznych ciężarówek, które zasilane byłyby wodorem. W dziesięciu pojazdach T680 Kenwortha zainstalowano napęd elektryczny i wodorowe komórki paliwowe Toyoty. Reklama Japoński gigant przetestował już swoje elektryczne rozwiązania dla tego sektora, tworząc Alpha Truck. Pozwoliło to na przeskalowanie napędu elektryczno-wodorowego z samochodu osobowego do półciężarówki. W Alpha Truck znalazły się zasadniczo dwa systemy z Toyoty Mirai, co w zupełności wystarczyło do napędzenia tego auta dostawczego. Teraz firma zrobiła krok dalej. – To doskonała okazja do współpracy Kenwortha i Toyoty, by wspólnie eksplorować sektor pojazdów bezemisyjnych, które będą pełniły kluczową rolę w transporcie komercyjnym w przyszłości – komentował Mike Dozier, główny menedżer Kenwortha. – To nie jest tylko eksperyment naukowy. Celem jest zmienienie czegoś w społeczeństwie. Usuwając zanieczyszczenia, poprawiamy jakość powietrza w porcie w Los Angeles, jak i dookoła niego – mówił Bob Carter, wicedyrektor amerykańskiego oddziału Toyoty. Toyota i Kenworth wspólnie realizować mają projekt ZANZEFF dotyczący rozwoju bezemisyjnych i niskoemisyjnych środków transportu towarów. Na ten cel grant w wysokości 41 milionów dolarów przyznała Rada Zasobów Powietrznych stanu Kalifornia. Grant ten przyznany został w ramach większego pakietu środków. Łącznie do firm trafiło 82 miliony na rozwój systemów redukujących zanieczyszczenie generowane przez ciężarówki w portach w Los Angeles i Long Beach. Oba porty są miejscem emisji niewspółmiernie dużej ilości zanieczyszczeń, co ma bardzo zły wpływ na otaczające go społeczności. Nowe ciężarówki Y680 użytkowane będą w porcie i do transportu towarów do samego Los Angeles. Pozwoli to przetestować napęd wodorowy w realnych sytuacjach na drogach tego regionu. Rozwój transportu wodorowego pozwoli także zebrać dane na temat tego, gdzie i jakie budować należy stacje tankowania tego paliwa. Obecnie większość stacji tego rodzaju przeznaczona jest do tankowania niewielkich pojazdów małymi objętościami wodoru. Ma się to zmienić wraz z wprowadzaniem ciężarówek, takich jak opisane powyżej. W ramach przyznanego grantu powstać mają dwie nowe stacje tankowania wodoru, za które odpowiadać będzie Equilon Enterprises LLC (spółka Shell Oil Products US). Ciężarówki z napędem wodorowym mają mieć ponad 450 km zasięgu, co sprosta wymaganiom transportu towarów w całym subregionie Los Angeles. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.