Wiadomości OZE Toyota i Kenworth rozwijają nową generację wodorowych ciężarówek 23 stycznia 2019 Wiadomości OZE Toyota i Kenworth rozwijają nową generację wodorowych ciężarówek 23 stycznia 2019 Przeczytaj także Ochrona środowiska Wiemy, gdzie powstanie pierwszy w Polsce las społeczny. Lasy Państwowe podały również termin Idea lasu społecznego pojawiła się w komunikatach Ministerstwa Klimatu i Środowiska kilka tygodni temu. Teraz wiemy, gdzie najprawdopodobniej powstanie pierwszy tego typu obszar. Czym mają być lasy społeczne i jakie funkcję będą pełnić? Ile powstanie ich w całej Polsce? Gdzie będzie mieścił się pierwszy las społeczny? Ekologia Woonerfy – czym są, skąd się wzięły, gdzie można je spotkać? Współczesne miasta przechodzą wiele istotnych zmian, związanych zarówno z chęcią zmniejszenia ich negatywnego wpływu na środowisko, jak również urbanizacyjnej sprawności i łatwości w poruszaniu się. Jedną z tego typu idei jest woonerf – specjalny typ ulicy, która przy okazji jest również deptakiem, parkingiem i miejscem spotkań mieszkańców. Czym dokładnie są woonerfy i w jaki sposób mogą poprawić jakość ruchu w mieście? Północnoamerykański oddział firmy motoryzacyjnej Toyota oraz Kenworth Truck Company rozpoczęły współpracę, mającą na celu stworzenie nowej generacji elektrycznych ciężarówek, które zasilane byłyby wodorem. W dziesięciu pojazdach T680 Kenwortha zainstalowano napęd elektryczny i wodorowe komórki paliwowe Toyoty. Reklama Japoński gigant przetestował już swoje elektryczne rozwiązania dla tego sektora, tworząc Alpha Truck. Pozwoliło to na przeskalowanie napędu elektryczno-wodorowego z samochodu osobowego do półciężarówki. W Alpha Truck znalazły się zasadniczo dwa systemy z Toyoty Mirai, co w zupełności wystarczyło do napędzenia tego auta dostawczego. Teraz firma zrobiła krok dalej. – To doskonała okazja do współpracy Kenwortha i Toyoty, by wspólnie eksplorować sektor pojazdów bezemisyjnych, które będą pełniły kluczową rolę w transporcie komercyjnym w przyszłości – komentował Mike Dozier, główny menedżer Kenwortha. – To nie jest tylko eksperyment naukowy. Celem jest zmienienie czegoś w społeczeństwie. Usuwając zanieczyszczenia, poprawiamy jakość powietrza w porcie w Los Angeles, jak i dookoła niego – mówił Bob Carter, wicedyrektor amerykańskiego oddziału Toyoty. Toyota i Kenworth wspólnie realizować mają projekt ZANZEFF dotyczący rozwoju bezemisyjnych i niskoemisyjnych środków transportu towarów. Na ten cel grant w wysokości 41 milionów dolarów przyznała Rada Zasobów Powietrznych stanu Kalifornia. Grant ten przyznany został w ramach większego pakietu środków. Łącznie do firm trafiło 82 miliony na rozwój systemów redukujących zanieczyszczenie generowane przez ciężarówki w portach w Los Angeles i Long Beach. Oba porty są miejscem emisji niewspółmiernie dużej ilości zanieczyszczeń, co ma bardzo zły wpływ na otaczające go społeczności. Nowe ciężarówki Y680 użytkowane będą w porcie i do transportu towarów do samego Los Angeles. Pozwoli to przetestować napęd wodorowy w realnych sytuacjach na drogach tego regionu. Rozwój transportu wodorowego pozwoli także zebrać dane na temat tego, gdzie i jakie budować należy stacje tankowania tego paliwa. Obecnie większość stacji tego rodzaju przeznaczona jest do tankowania niewielkich pojazdów małymi objętościami wodoru. Ma się to zmienić wraz z wprowadzaniem ciężarówek, takich jak opisane powyżej. W ramach przyznanego grantu powstać mają dwie nowe stacje tankowania wodoru, za które odpowiadać będzie Equilon Enterprises LLC (spółka Shell Oil Products US). Ciężarówki z napędem wodorowym mają mieć ponad 450 km zasięgu, co sprosta wymaganiom transportu towarów w całym subregionie Los Angeles. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.