Wiadomości OZE Toyota i Kenworth rozwijają nową generację wodorowych ciężarówek 23 stycznia 2019 Wiadomości OZE Toyota i Kenworth rozwijają nową generację wodorowych ciężarówek 23 stycznia 2019 Przeczytaj także Energetyka Czy to detronizacja litu w branży baterii? Naukowcy opracowali baterię sodową zdolną do naładowania w kilka sekund Od lat producenci akumulatorów bez powodzeń poszukiwali techniki umożliwiającej ekspresowe naładowanie baterii. Dziś wydaje się to bliższe niż kiedykolwiek wcześniej. … Ekologia Ekologia coraz częściej decyduje w lokalnej polityce. Przykład z Bystrej Mieszkańcy Bystrej, sielankowego zakątka Beskidu Żywieckiego, nie zgodzili się na zabudowę terenów zielonych. Swój bunt wyrazili podczas niedawnych wyborów samorządowych. Wójt Gminy Wilkowice, Janusz Zemanek, był jedynym startującym kandydatem, a mimo tego – nie otrzymał wymaganej połowy głosów. Ponad 60% głosujących było przeciw. Powód? Pomysł zabudowy terenów zielonych w Bystrej. Północnoamerykański oddział firmy motoryzacyjnej Toyota oraz Kenworth Truck Company rozpoczęły współpracę, mającą na celu stworzenie nowej generacji elektrycznych ciężarówek, które zasilane byłyby wodorem. W dziesięciu pojazdach T680 Kenwortha zainstalowano napęd elektryczny i wodorowe komórki paliwowe Toyoty. Reklama Japoński gigant przetestował już swoje elektryczne rozwiązania dla tego sektora, tworząc Alpha Truck. Pozwoliło to na przeskalowanie napędu elektryczno-wodorowego z samochodu osobowego do półciężarówki. W Alpha Truck znalazły się zasadniczo dwa systemy z Toyoty Mirai, co w zupełności wystarczyło do napędzenia tego auta dostawczego. Teraz firma zrobiła krok dalej. – To doskonała okazja do współpracy Kenwortha i Toyoty, by wspólnie eksplorować sektor pojazdów bezemisyjnych, które będą pełniły kluczową rolę w transporcie komercyjnym w przyszłości – komentował Mike Dozier, główny menedżer Kenwortha. – To nie jest tylko eksperyment naukowy. Celem jest zmienienie czegoś w społeczeństwie. Usuwając zanieczyszczenia, poprawiamy jakość powietrza w porcie w Los Angeles, jak i dookoła niego – mówił Bob Carter, wicedyrektor amerykańskiego oddziału Toyoty. Toyota i Kenworth wspólnie realizować mają projekt ZANZEFF dotyczący rozwoju bezemisyjnych i niskoemisyjnych środków transportu towarów. Na ten cel grant w wysokości 41 milionów dolarów przyznała Rada Zasobów Powietrznych stanu Kalifornia. Grant ten przyznany został w ramach większego pakietu środków. Łącznie do firm trafiło 82 miliony na rozwój systemów redukujących zanieczyszczenie generowane przez ciężarówki w portach w Los Angeles i Long Beach. Oba porty są miejscem emisji niewspółmiernie dużej ilości zanieczyszczeń, co ma bardzo zły wpływ na otaczające go społeczności. Nowe ciężarówki Y680 użytkowane będą w porcie i do transportu towarów do samego Los Angeles. Pozwoli to przetestować napęd wodorowy w realnych sytuacjach na drogach tego regionu. Rozwój transportu wodorowego pozwoli także zebrać dane na temat tego, gdzie i jakie budować należy stacje tankowania tego paliwa. Obecnie większość stacji tego rodzaju przeznaczona jest do tankowania niewielkich pojazdów małymi objętościami wodoru. Ma się to zmienić wraz z wprowadzaniem ciężarówek, takich jak opisane powyżej. W ramach przyznanego grantu powstać mają dwie nowe stacje tankowania wodoru, za które odpowiadać będzie Equilon Enterprises LLC (spółka Shell Oil Products US). Ciężarówki z napędem wodorowym mają mieć ponad 450 km zasięgu, co sprosta wymaganiom transportu towarów w całym subregionie Los Angeles. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.