Elektromobilność Transformacja energetyczna nie istnieje? Obalamy mity24 sierpnia 2020 Elektromobilność Transformacja energetyczna nie istnieje? Obalamy mity24 sierpnia 2020Przeczytaj także Elektromobilność Ten stan USA chce zakazu sprzedaży aut elektrycznych do 2035 roku. Dlaczego? Grupa republikańskich prawodawców w Wyoming przedstawiła w zeszłym tygodniu projekt ustawy wzywający do wycofania sprzedaży nowych pojazdów elektrycznych do 2035 roku. Czy prawo ma szansę wejść w życie? Elektromobilność W Niemczech jeździ już milion całkowicie elektrycznych samochodów. A w Polsce? Niemiecki Instytut Badań Ekonomicznych (DIW) poinformował, że w Niemczech przekroczono granicę miliona samochodów elektrycznych. Milionowy pojazd elektryczny został zarejestrowany w grudniu 2022 roku. ADAC (niemiecki automobilklub) zakłada, że samochody elektryczne korzystają z miksu energetycznego, w którym na jedną kilowatogodzinę przypada 608 gramów dwutlenku węgla. Zapomina jednak dodać, że w swoich rozważaniach odrzuca pozytywne rezultaty transformacji energetycznej. Spadek emisji dwutlenku węgla przez elektryki jest faktem Według Auke Hoekstry, naukowca z Uniwersytetu Technicznego w Eindhoven, większość badań dotyczących pojazdów elektrycznych oblicza ich emisję w całym okresie użytkowania, bazując na danych z roku produkcji. Błędnie zakładają, że podczas produkcji energii niezmiennie emitowane jest 608 gramów dwutlenku węgla na kWh. Ze względu na wzrost wykorzystania odnawialnych źródeł energii, wartość ta jest dynamiczna i obecnie średnia wynosi 295 gramów. Prawie o połowę mniej. Energia ciągle staje się bardziej zielonaOd 2004 r. Unia Europejska nieustannie podejmuje działania mające na celu transformację energetyki państw członkowskich. Generacja energii ze źródeł wiatrowych, słonecznych i wodnych ciągle wzrasta, przy jednoczesnym organiczaniu zużycia paliw kopalnych. W początkach 2004 r. udział odnawialnych źródeł energii w produkcji elektrycznej wynosił 8,5%, z kolei w pierwszej połowie 2020 r. wartość ta wzrosła do 40%. Zużycie paliw kopalnych spadło natomiast do 33%. Rządy państw europejskich opracowują kolejne plany mające na celu dekarbonizację gospodarki. Baterie elektryczne nie wytrzymują więcej niż 150 tysięcy kilometrów? Obalamy mityOptymistyczne prognozyEuropejska Agencja Środowiska (EEA) podaje, że samochód elektryczny średnio emituje ok. 170 gramów dwutlenku węgla na kilometr. Gdyby całość napędzającej go energii elektrycznej pochodziła z odnawialnych źródeł energii – emitowałby ok. 70 gramów. W miarę zielonej transformacji przewaga ekologiczna elektryków nad samochodami spalinowymi będzie rosnąć. Źródło: climatenow.eu, green-news.plArtykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.