Elektromobilność Transformacja energetyczna nie istnieje? Obalamy mity 24 sierpnia 2020 Elektromobilność Transformacja energetyczna nie istnieje? Obalamy mity 24 sierpnia 2020 Przeczytaj także Elektromobilność Jedyny kraj sprzedający tylko samochody elektryczne? Sprzyja temu polityka państwa Samochody spalinowe zostały wycofane ze sprzedaży, a elektryki cieszą się rekordowym zainteresowaniem. Szacuje się, że już w 2025 roku po ulicach Norwegii będą jeździły tylko bezemisyjne pojazdy. Sytuacja ta jest wynikiem sprzyjającej polityki państwa, która uczyniła zielony transport wyjątkowo opłacalnym. Elektromobilność Weszły w życie unijne cła na chińskie samochody elektryczne Właśnie weszły w życie unijne cła na importowane z Chin samochody z napędem elektrycznym (BEV). Mają obowiązywać przez pięć lat i różnią się wysokością w zależności od producenta. ADAC (niemiecki automobilklub) zakłada, że samochody elektryczne korzystają z miksu energetycznego, w którym na jedną kilowatogodzinę przypada 608 gramów dwutlenku węgla. Zapomina jednak dodać, że w swoich rozważaniach odrzuca pozytywne rezultaty transformacji energetycznej. Reklama Spadek emisji dwutlenku węgla przez elektryki jest faktem Według Auke Hoekstry, naukowca z Uniwersytetu Technicznego w Eindhoven, większość badań dotyczących pojazdów elektrycznych oblicza ich emisję w całym okresie użytkowania, bazując na danych z roku produkcji. Błędnie zakładają, że podczas produkcji energii niezmiennie emitowane jest 608 gramów dwutlenku węgla na kWh. Ze względu na wzrost wykorzystania odnawialnych źródeł energii, wartość ta jest dynamiczna i obecnie średnia wynosi 295 gramów. Prawie o połowę mniej. Energia ciągle staje się bardziej zielona Od 2004 r. Unia Europejska nieustannie podejmuje działania mające na celu transformację energetyki państw członkowskich. Generacja energii ze źródeł wiatrowych, słonecznych i wodnych ciągle wzrasta, przy jednoczesnym organiczaniu zużycia paliw kopalnych. W początkach 2004 r. udział odnawialnych źródeł energii w produkcji elektrycznej wynosił 8,5%, z kolei w pierwszej połowie 2020 r. wartość ta wzrosła do 40%. Zużycie paliw kopalnych spadło natomiast do 33%. Rządy państw europejskich opracowują kolejne plany mające na celu dekarbonizację gospodarki. Baterie elektryczne nie wytrzymują więcej niż 150 tysięcy kilometrów? Obalamy mity Optymistyczne prognozy Europejska Agencja Środowiska (EEA) podaje, że samochód elektryczny średnio emituje ok. 170 gramów dwutlenku węgla na kilometr. Gdyby całość napędzającej go energii elektrycznej pochodziła z odnawialnych źródeł energii – emitowałby ok. 70 gramów. W miarę zielonej transformacji przewaga ekologiczna elektryków nad samochodami spalinowymi będzie rosnąć. Źródło: climatenow.eu, green-news.pl Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.