Instalacja fotowoltaiczna z magazynem energii

Poznaj orientacyjne koszty

Volswagen wyprodukuje więcej elektryków, niż planował

e-volkswagen

Volswagen wyprodukuje więcej elektryków, niż planował

Grupa Volkswagen ogłosiła właśnie, że w ciągu najbliższych dziesięciu lat zbuduje 22 miliony pojazdów elektrycznych na własnych platformach elektrycznych. Oznacza to produkcję około 7 milionów egzemplarzy więcej, niż wcześniej planowano.

CFF OPP Baner poziom mobile450 x 250CFF OPP Baner poziom 6.03.2023 1
Reklama

Pod koniec ubiegłego roku, kiedy UE podjęła decyzję o zmniejszeniu emisji CO2 z transportu o 37,5% do 2030 r. w porównaniu do 2021 r., prezes Volkswagena Herbert Diess ogłosił, że Grupa VW zrobi więcej w kierunku elektromobilności, niż wcześniej planowano. W tym czasie mówiono, że do roku 2030 trzeba będzie sprzedać około 600 tys. samochodów elektrycznych rocznie. Sam Diess zauważył, że udział samochodów elektrycznych w skonsolidowanym bilansie musiałby wzrosnąć do ponad 40%, aby sprostać nowemu celowi emisji CO2.

produkcja samochodow przez volkswagena

Teraz Volkswagen oficjalnie wyznacza nowy cel: udział energii elektrycznej we flocie ma wzrosnąć do co najmniej 40% do 2030 roku. – Na dystansie 200 tys. kilometrów samochód elektryczny zużywa około 400 watogodzin na kilometr w całym cyklu życia, łącznie z produkcją. To sprawia, że jest znacznie bardziej wydajny niż inne alternatywne napędy – twierdzi Herbert Diess. – Wzywamy przemysł, polityków i społeczeństwo do wspólnego uruchomienia wszystkich dźwigni, aby pomóc w osiągnięciu przełomu w mobilności elektrycznej – dodaje

Jeśli chodzi o wielkość inwestycji w ofensywę elektryfikacyjną, Volkswagen nadal mówi o kwocie 30 mld euro wspomnianej w połowie listopada zeszłego roku. Aby zabezpieczyć produkcję, niemiecka firma z siedzibą w Wolfsburgu ma umowy na dostawy ogniw akumulatorowych z LG Chem, SKI, CATL i Samsunga.

Oprócz udostępniania swojej platformy MEB innym firmom, w tym roku do produkcji trafią pierwsze pojazdy elektryczne nowej generacji Volkswagena. Za Audi e-tron pójdzie Porsche Taycan, z których każdy ma już łącznie 20 tys. rezerwacji. Volkswagen twierdzi, że pojazdy elektryczne staną się głównym nurtem wraz z rozwojem Volkswagena ID.

źródło: electrive.com

Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.