Elektromobilność Warszawa: uchwała o rozwoju infrastruktury ładowania przyjęta 17 grudnia 2020 Elektromobilność Warszawa: uchwała o rozwoju infrastruktury ładowania przyjęta 17 grudnia 2020 Przeczytaj także Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Elektromobilność Chorwacja stawia na ładowarki przy autostradach. Polskie wakacje autem elektrycznym będą łatwiejsze Chorwacja rozpoczęła projekt instalacji farm fotowoltaicznych wzdłuż autostrad. Oznacza to nie tylko większą niezależność energetyczną tego kraju, ale też realne ułatwienie dla polskich turystów podróżujących samochodami elektrycznymi – w najbliższych latach ma powstać aż 259 nowych punktów ładowania. Rada Warszawy przyjęła uchwałę, zgodnie z którą w mieście powstanie ponad 800 ogólnodostępnych punktów ładowania. Dzięki temu, kierowcy pojazdów nisko- i zeroemisyjnych mieszkający w Warszawie lub odwiedzający ją, będą mieli dostęp do bardziej rozbudowanej infrastruktury ładowania. Termin realizacji przyłączenia stacji ładowania przewidywany jest na lata 2021-2023. Gdzie będziemy mogli naładować elektryki? Reklama Spis treści ToggleRozwój elektromobilności publicznej i indywidualnejTysiąc punktów ładowaniaKonsultacje społecznie i wybór lokalizacjiGdzie znajdziemy punkty ładowania? Rozwój elektromobilności publicznej i indywidualnej Warszawa promuje ekologiczne środki transportu. Wspomaga rozwój zeroemisyjnej komunikacji publicznej, a także zachęca indywidualnych kierowców do wyboru pojazdów elektrycznych i hybrydowych. Na grudniowej sesji Rada Miasta zrobiła kolejny krok w rozwoju zielonego transportu, który przybliży stolicę do poprawy jakości powietrza. Zgodnie z przyjętym „Planem budowy ogólnodostępnych stacji ładowania pojazdów elektrycznych na obszarze m.st. Warszawy”, w 408 ogólnodostępnych stacjach zostanie zainstalowane łącznie 816 punktów ładowania. Moc pojedynczego punktu ładowania wyniesie co najmniej 22 kW, dzięki czemu ładowanie pojazdu potrwa 1-3 godzin. Tysiąc punktów ładowania Jak czytamy w uchwale, na koniec roku 2019 na terenie Warszawy znajdowały się 144 punkty ładowania w 54 ogólnodostępnych stacjach. Do końca 2020 roku ma zostać wybudowanych co najmniej 21 ogólnodostępnych stacji, w których zainstalowanych zostanie 41 punktów ładowania. Wspomniane w akcie prawnym 816 punktów ładowania, pozwoli osiągnąć ponad 1000 punktów, w których kierowcy będą mogli naładować elektryki. Konsultacje społecznie i wybór lokalizacji Miejsca, w których zostaną zainstalowane punkty ładowania, zostały wybrane podczas konsultacji z mieszkańcami. Zgodnie z ich sugestiami, do planu dodano 30 stacji, a usunięto 5. Za budowę stacji odpowiadają PGE Dystrybucja SA oraz Innogy Stoen Operator sp. z o.o. Gdzie znajdziemy punkty ładowania? Na poniższych mapach przedstawiono przewidywane lokalizacje punktów ładowania w 19 dzielnicach Warszawy: Bemowo, Białołęka, Bielany, Mokotów, Ochota, Praga-Północ, Praga-Południe, Rembertów, Śródmieście, Targówek, Ursus, Ursynów, Warszawa, Wawer, Wesoła, Wilanów, Włochy, Wola, Żoliborz. Źródło: um.warszawa.pl Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.