Wielka Brytania: wsparcie dla właścicieli pojazdów elektrycznych

Rząd Wielkiej Brytanii przedstawił propozycję wsparcia dla właścicieli pojazdów elektrycznych, które zakłada możliwość wyposażenia wszystkich nowo powstałych domów w Wielkiej Brytanii w punkty ładowania pojazdów elektrycznych. Propozycje są wynikiem konsultacji społecznych dotyczących przepisów budowlanych obowiązujących w Anglii.

Angielska rewolucja elektryczna

Wielka Brytania, jako pierwszy kraj na świecie, zaproponowała takie rozwiązanie, ponieważ dąży do zwiększenia popularności e-mobility. Sprzedaż nowych samochodów napędzanych benzyną i olejem napędowym ma się zakończyć do 2040 r., jednak pojawiają się pogłoski o przesunięciu tego terminu na wcześniejszy – 2030 r. lub 2035 r.

Fotowoltaika od Columbus Energy

Brytyjski rząd dąży do priorytetowego traktowania inteligentnego systemu ładowania wszystkich nowych prywatnych ładowarek elektrycznych. Badanie przeprowadzone przez brytyjskiego operatora systemu energetycznego National Grid ESO nakreśliło scenariusz, zgodnie z którym do 2020 roku 35 milionów pojazdów elektrycznych będzie wykorzystywać inteligentną technologię ładowania do przechowywania energii elektrycznej pochodzącej z OZE.

– Przy rekordowo niskim poziomie emisji spalin na naszych drogach wyraźnie widać, że czystszy i bardziej ekologiczny transport jest możliwy. Ładowanie w domu to najwygodniejsza i najtańsza opcja dla konsumentów – wystarczy podłączyć samochód, aby naładować go z dnia na dzień, tak jak telefon komórkowy – powiedział brytyjski sekretarz ds. transportu, Chris Grayling.

Domowe punkty ładowania pojazdów elektrycznych

Brytyjski rząd proponuje prywatne, domowe punkty ładowania o mocy minimalnej 7 kW, które będą wyposażone w uniwersalne gniazdo umożliwiające ładowanie pojazdów elektrycznych każdego typu, tak aby spełnić odpowiednie wymogi bezpieczeństwa i dostępności.

Wśród ekologicznych propozycji znajduje się również zapis, żeby każdy nowy budynek niemieszkalny i każdy budynek niemieszkalny poddawany gruntownej renowacji, w którym znajduje się ponad dziesięć miejsc parkingowych, posiadał minimum jeden punkt poboru opłat za energię i trasy kablowe dla jednego na pięć miejsc parkingowych dla pojazdów elektrycznych. Ponadto rząd proponuje wymóg posiadania – co najmniej jednego – punktu poboru opłat za energię w istniejących budynkach niemieszkalnych z ponad 20 miejscami parkingowymi, mający zastosowanie od 2025 roku.