Elektromobilność Wodorowe ciężarówki Hyundai Xcient FC w Europie. Czas na Chiny i USA 14 października 2020 Elektromobilność Wodorowe ciężarówki Hyundai Xcient FC w Europie. Czas na Chiny i USA 14 października 2020 Przeczytaj także Elektromobilność Zmiany w programie dopłat do samochodów elektrycznych Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) przygotował nowy program dopłat do samochodów elektrycznych z budżetem 1,6 mld zł ze środków Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO). Wnioski będzie można składać już na początku lutego. Nowy program dopłat zastąpi dotychczasowy program „Mój elektryk”, który będzie obowiązywał do końca stycznia 2025 r. Elektromobilność Tylko 1% właścicieli elektryka wróciłoby do samochodu spalinowego. Zaskakujące wyniki badań Samochody elektryczne cieszą się coraz większą popularnością. Potwierdza to najnowsze badanie, według którego tylko 1% z 23 tysięcy pytanych zadeklarowało chęć powrotu do samochodu o napędzie spalinowym. Z czego to wynika? 8 października 2020 roku na szwajcarskie drogi wyjechały pierwsze egzemplarze Hyundai XCIENT Fuel Cell. Jest to pierwsza na świecie produkowana masowo ciężarówka elektryczna z ogniwami paliwowymi. Do końca tego roku do klientów w Szwajcarii trafi kolejne 50 sztuk pojazdów. Ponadto firma planuje ekspansję na rynki komercyjne Chin i Ameryki Północnej. Reklama – Dostawa XCIENT Fuel Cell rozpoczyna nowy wodorowy rozdział dla firmy Hyundai oraz dla wykorzystania wodoru jako źródła czystej energii przez społeczeństwo. Dzisiejsza dostawa pierwszych ciężarówek XCIENT Fuel Cell to dopiero początek – otwiera ona nieskończone możliwości czystej mobilności. Po tej udanej dostawie z dumą ogłaszamy nasz plan ekspansji poza Europą, obejmujący Amerykę Północną i Chiny – skomentował In Cheol Lee, Wiceprezes Wykonawczy i Szef Działu Pojazdów Użytkowych Hyundai Motor. Spis treści ToggleHyundai wspiera czysty transportXCIENT Fuel CellWspółpraca w USAMilion pojazdów w ChinachKonkurencja z Japonii Hyundai wspiera czysty transport Wprowadzenie pojazdów wodorowych do swojej floty stało się jednym z celów strategicznych marki Hyundai. Jak czytamy w oświadczeniu, przedsiębiorstwo zamierza zwiększyć swoje moce produkcyjne, tak aby już w 2021 roku wytwarzać 2000 sztuk XCIENT FC rocznie. Na ten cel przeznaczono 1,3 mld USD. Poza tym marka zamierza zainwestować 6,4 mld USD w ustanowienie ekosystemu dla społeczeństwa wodorowego. Inwestycje obejmują m.in. rozwój ponad 100 stacji wodoru w Szwajcarii przeznaczonych zarówno dla pojazdów użytkowych, jak i samochodów osobowych. Zadania wyznaczone przez Hyundai wpisują się w ogólnoświatowy trend dążenia do neutralizacji negatywnego wpływu transportu na środowisko. XCIENT Fuel Cell Nowa ciężarówka od Hyundaia jest zasilana układem wodorowych ogniw paliwowych o mocy 190 kW z dwoma stosami ogniw paliwowych o mocy 95 kW każdy. Posiada także 7 zbiorników wodoru, których łączna pojemność wynosi ok. 32,09 kg wodoru. Wodorowe ogniwa paliwowe Pojazd może przejechać ok. 400 km na jednym ładowaniu, natomiast tankowanie zajmuje od 8 do 20 minut. Współpraca w USA Hyundai podjął współpracę z wiodącymi przedsiębiorstwami w sektorze logistyki w Stanach Zjednoczonych nad dostarczeniem masowo produkowanych ciężkich samochodów ciężarowych z ogniwami paliwowymi. Dodatkowo marka kooperuje z różnymi firmami, które tworzą pełny łańcuch wartości – zajmujących się zarówno produkcją wodoru, jak i konserwacją stacji ładowania. Hyundai planuje dostarczenie ponad 12 tys. egzemplarzy XCIENT FC do 2030 roku na rynek północnoamerykański. Ale to nie jedyna nowość – w Stanach Zjednoczonych dostępny będzie także model ciągnika siodłowego z napędem 6×4. Milion pojazdów w Chinach Hyundai zakłada dostarczenie 1 mln pojazdów napędzanych wodorem do 2030 roku do Chin, gdzie przemysł wodorowy rozwija się niesamowicie szybko i tworzy ogromny potencjał. Początkowo Hyundai zamierza skoncentrować się na czterech głównych ośrodkach wodorowych w Państwie Środka: Jin-jin-ji, delcie rzeki Jangcy oraz prowincjach Guangdong i Syczuan. Zgodnie z planem pierwsza ciężarówka o średniej ładowności trafi na rynek chiński w 2022 roku. W kolejnych latach pojawią się pojazdy o dużej ładowności. W przypadku tych modeli Hyundai zakłada osiągnięcie łącznej sprzedaży wynoszącej 27 tys. sztuk do 2030 roku. Konkurencja z Japonii Hyundai to nie jedyny gigant motoryzacyjny, który inwestuje w wodorową mobilność. W kwietniu tego roku pisaliśmy o współpracy Toyoty i Hino Motors, której efektem mają być ciężarówki napędzane wodorem. Nowa ciężarówka na wodór od Toyoty Źródło: hyundai.news Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.