Pszczoła o imieniu B. podbija Instagram. Jej celem jest ratowanie własnego gatunku

Pod koniec kwietnia tego roku na Instagramie zadebiutowała pszczoła-influencerka o imieniu B. Jej celem jest ochrona i ratowanie przedstawicieli własnego gatunku, a także zwrócenie uwagi na użyteczność pszczół w wielu obszarach gospodarki. Ponadto w planach jest również zbiórka pieniędzy na rzecz ochrony tych owadów.

– Cześć wszystkim! Wymień rzecz, którą kochasz. Czekolada? Robię ją. Lody? Robię to. Kawa? Zawsze ja. Brokuły? Znowu ja. Ubranie? Wciąż ja. Stoimy za większością rzeczy, których używasz na co dzień! A 24% pszczół umiera każdego roku. To jest złe dla nas, ale również okropne dla was, drodzy ludzie… Czy jesteś gotowy na świat bez czekolady? Ja też nie – apeluje pszczoła B. w jednym ze swoich instagramowych postów.

W celu ochrony populacji pszczół został powołany do życia BeeFund. Ten specjalny fundusz powstał dzięki Fondation de France, założonej w 1969 r., niezależnej organizacji pożytku publicznego. Eksperci skupieni wokół tej organizacji wybiorą najważniejsze inicjatywy służące ochronie pszczół na całym świecie oraz zadbają o to, by pozyskane środki zostały właściwie wydane.

Obecnie realizowany jest „Mayage” – projekt służący polepszaniu sytuacji i zwiększaniu populacji pszczół. Jego pierwszym etap to zasadzenie kwiatów i roślin, które są szczególnie istotne z punktu widzenia pozyskiwania pożywienia przez te owady. Kolejnym będzie przesunięcie terminów koszenia roślin po ich kwitnieniu, aby pszczoły mogły je jak najdłużej zapylać. Następnym etapem będzie zasadzenie większej ilości leszczyn, wierzb, jesionów i wiązów, czyli drzew szczególnie istotnych z punktu widzenia dziko żyjących pszczół. W planach jest również zainstalowanie uli w miejscach szczególnie przyjaznych tym owadom.

Oprócz porad dotyczących ochrony pszczół oraz informacji o bieżących działaniach BeeFund, na instagramowym profilu B. można także znaleźć humorystyczne zdjęcia ukazujące codzienne życie pszczoły-influencerki. Obecnie obserwuje ją ponad 110 tys. internautów.