Wiadomości OZE Inowrocław całkowicie elektryfikuje swoją flotę autobusów miejskich 26 lutego 2018 Wiadomości OZE Inowrocław całkowicie elektryfikuje swoją flotę autobusów miejskich 26 lutego 2018 Przeczytaj także Energetyka Od maja w województwie małopolskim nie ogrzejemy domu tzw. kopciuchem oraz niektórymi kominkami na drewno. Zgodnie z uchwałą antysmogową od 1 maja nie użyjemy już kotłów poniżej 3 klasy do ogrzewania budynków. Ograniczenia dotkną też właścicieli kominków na drewno – muszą one spełniać wymogi ekoprojektu lub posiadać sprawność cieplną na poziomie co najmniej 80%. Energetyka Chiński paradoks energetyczny, czyli modernizacja bez modernizmu Chińska gospodarka znajduje się w stanie permanentnej modernizacji. Kraj stoi przed wyzwaniem utrzymania rozwoju, zaspokojenia apetytu na surowce oraz zachowania równowagi ekologicznej. Mnogość problemów zmusza do obierania nieoczywistych rozwiązań, dlatego chińscy decydenci postawili na absolutną maksymalizację. Kraj Środka wyrasta na globalnego lidera transformacji energetycznej, przy jednoczesnym zwiększaniu mocy z paliw kopalnych. Przetarg na wymianę pojazdów komunikacji miejskiej w Inowrocławiu wygrało Volvo Polska. Do miasta dostarczone będzie 16 elektryczno-hybrydowych autobusów miejskich ładowanych plug-in, co sprawi, że cała flota będzie całkowicie zelektryfikowana. Przetarg ogłoszony przez Inowrocław dotyczył 8 autobusów elektrycznych oraz 8 elektryczno-hybrydowych ładowanych plug-in, które również nie emitują zanieczyszczeń i poruszać mogą się wyłącznie na silniku elektrycznym. Volvo Buses, które wygrało, dostarczy więc dwa swoje modele: Volvo 7900 Electric i Volvo 7900 Electric Hybrid. Reklama Autobusy elektryczno-hybrydowe (plug-in) zużywają zdecydowanie mniej paliwa od pojazdów spalinowych (aż o 60%) oraz emitują mniej dwutlenku węgla do atmosfery (aż o 70-90%). Pozwoli to miastu na redukcję zanieczyszczeń oraz generowanie oszczędności. Elektryczne hybrydy (plug-in) na jednym ładowaniu są w stanie przejechać około 70% trasy w zależności od ruchu drogowego i panujących warunków. Ich ładowanie może odbywać się na przystankach końcowych lub w zajezdni z czego zamierza skorzystać Inowrocław. Pojazdy wyposażone są w system, za pomocą którego można skalkulować zapotrzebowanie na energię na danej trasie i np. wykorzystywać napęd elektryczny w pobliżu miejsc, takich jak: szkoły, osiedla mieszkalne czy szpitale. Volvo 7900 Electric i Volvo 7900 Electric Hybrid będą w całości wyprodukowane w Polsce, we wrocławskiej fabryce Volvo. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.