Wiadomości OZE Mobilny system zasilania statków z nabrzeży portowych 24 kwietnia 2017 Wiadomości OZE Mobilny system zasilania statków z nabrzeży portowych 24 kwietnia 2017 Przeczytaj także OZE Nowe wyzwania i duże inwestycje – Columbus podsumował rok 2023 Grupa Columbus Energy opublikowała raport roczny za 2023 roku. Jak wynika z treści raportu, skonsolidowane przychody Grupy Columbus wyniosły 465 mln zł. Grupa znacząco poprawiła wynik EBITDA i marżowość. Polska To pierwszy taki ciągnik w Polsce. Obrobi pole… bez kierowcy Na polach uprawnych w okolicach Głubczyc (woj. opolskie) zobaczyć można nietypowy pojazd, wyciągnięty żywcem z filmów science-fiction. Urządzenie to ciągnik na gąsienicach, który jednak… nie posiada kabiny dla kierowcy. Wyprodukowany przez holenderską firmę AgXeed pojazd całkowicie samodzielnie porusza się po polu. Innowacyjny projekt „Mobilny system zasilania statków napięciem średnim z nabrzeży portowych elementem zwiększenia ekologiczności i ekonomiczności transportu morskiego”, którego liderem jest Apator Control, wstępuje w decydującą fazę realizacji. Reklama Nie od dziś wiadomo, że nauka i biznes idą ze sobą w parze. To połączenie, które determinuje funkcjonowanie współczesnego przemysłu. Idea otwartej innowacji, współpracy uczelni, instytucji naukowych i firm pomaga opracowywać nowe produkty, co z kolei korzystnie wpływa na rozwój rynku. Apator Control również postawił na współpracę z ośrodkami badawczymi i razem z Instytutem Elektrotechniki w Warszawie, Akademią Morską w Gdyni, Uniwersytetem Zielonogórskim, Zarządem Morskiego Portu Gdynia SA podjął się realizacji projektu Gekon II. Decyzje w tej sprawie zapadły w roku 2015. Celem projektu stało się opracowanie systemu zasilania statków napięciem średnim z nabrzeży portowych (S2SP- Shore to Ship Power) wraz z mobilnym terminalem zasilającym umiejscawianym na nadbrzeżu w zależności od potrzeb. Terminal w wersji mobilnej został wyposażony w systemy podawania kabla zasilającego na statek. Obecnie projekt wchodzi już w decydującą fazę realizacji. Całościowo przygotowany system składa się z kontenera, mobilnego terminala przyłączeniowego na przewoźnej platformie oraz innych podzespołów, w tym: aparatury łączeniowej, sterowników, interfejsów komunikacyjnych, odpowiedniego urządzenia podawania kabla na statek. Całość systemu S2SP wyróżnia się sposobem i możliwościami dystrybucji energii elektrycznej. Chodzi tu głównie o specjalny układ synchronizacji z siecią okrętową zarówno, ze statku (typowa) jak i z lądu (auto-synchronizacja). Projekt w szczegółach został omówiony na zorganizowanym przez Apator Control sympozjum, które odbyło się 29 marca 2017 roku w Instytucie Elektrotechniki w Warszawie. Przedstawicielom świata nauki i biznesu przedstawione zostały korzyści płynące z wdrożenia opracowywanego rozwiązania. Zasilanie elektryczne statków podczas postoju u nabrzeży ogranicza emisję spalin, redukuje zanieczyszczenia i hałas, a co za tym idzie korzystnie wpływa na środowisko. To również oszczędności finansowe, ze względu na różnicę kosztów paliwa i energii elektrycznej, a także możliwości wykorzystania magazynów energii z lądu. Apator Control firma inżynieryjna, wchodząca w skład grupy kapitałowej Apator. Specjalizuje się w projektowaniu i produkcji systemów automatyki napędowej, układów rozdzielczo-sterowniczych oraz ich wdrażaniu w przemyśle. Główne obszary działalności firmy to: -Inżynieria zasilania i rozdziału energii -Inżynieria napędów i sterowania -Moduły i komponenty -Wiedza i wsparcie Źródło: Apator Control Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.