Nowe hybrydy Toyoty zaprezentowano w Poznaniu

Tegoroczne Targi Poznań Motor Show 2017, które odbyły się w dniach od 6 do 9 kwietnia, obfitowały w wiele ciekawostek, spośród których wyróżniły się nowe modele samochodów z logo Toyoty. Stoisko tego japońskiego producenta było zdominowane przez samochody z napędem hybrydowym. Na szczególną uwagę zasługuje model Prius Plug-in Hybrid 2. generacji, nowa wersja Toyoty Yaris z usprawnionym napędem hybrydowym oraz crossover C-HR. Atrakcją stoiska była również instalacja oparta na promieniowaniu rentgenowskim, która pozwalała prześwietlić napęd Priusa Plug-in Hybrid i pokazać jego działanie.

Specjalnie dla portalu swiatoze.pl o samochodach hybrydowych opowiada Adrian Tyrała z salonu Anwa Toyota w Krakowie, zobacz video:

Prius Plug-in Hybrid drugiej generacji przez wielu analityków jest uważany za najbardziej wydajny model wykorzystujący silnik spalinowy. Samochód łączy zalety nowego Priusa i auta elektrycznego o dużym zasięgu. Nowa hybrydowa Toyota ładowana z zewnętrznej sieci może rozpędzić się do 135 km/h na samym silniku elektrycznym, a jej zasięg w trybie EV wynosi teraz do 50 km. Średnie zużycie paliwa to tylko 1 l/100 km. Do innowacyjnych technologii, jakie zastosowano w nowym modelu, należy nowy system ogrzewania baterii, panele fotowoltaiczne na dachu, które zwiększają zasięg auta w trybie EV, oraz klimatyzacja oparta na pompie ciepła z wtryskiem gazu. Lepszy zasięg i wyższą prędkość w trybie elektrycznym uzyskano dzięki nowej baterii litowo-jonowej o większej pojemności oraz dzięki znacznie poprawionej wydajności wszystkich elementów napędu. Napęd wykorzystujący rozwiązanie Dual Motor Drive System umożliwia zastosowanie generatora jako drugiego silnika elektrycznego do napędzania samochodu. System ogrzewania baterii podczas ładowania oraz pierwsza na świecie automatyczna klimatyzacja z pompą ciepła i wtryskiem gazu pomagają uniknąć włączania silnika spalinowego podczas jazdy w trybie EV.

W przednich reflektorach zainstalowano diody LED, co wiąże się z kolejnymi oszczędnościami. Dzięki zastosowaniu do konstrukcji klapy bagażnika – po raz pierwszy w masowo produkowanym samochodzie – tworzyw sztucznych wzmacnianych włóknami węglowymi (CFRP) udało się zmniejszyć wagę pojazdu, a w konsekwencji poprawić wydajność hybrydowego systemu napędowego.

Prius Plug-in Hybrid jako pierwszy samochód seryjny wykorzystuje system ładowania baterii z panelu słonecznego. Ogniwo fotowoltaiczne doładowuje akumulator, gdy samochód jest zaparkowany, zwiększając zasięg auta na silniku elektrycznym maksymalnie o 5 km dziennie. Podczas jazdy system ładuje uzupełniającą baterię 12V przeznaczoną do obsługi dodatkowych obciążeń, przez co maleje pobór energii z głównego akumulatora.

Nowy Prius Plug-in Hybrid został wyposażony także w platformę bezprzewodowego ładowania telefonu, duży, kolorowy wyświetlacz HUD oraz nową wersję systemu automatycznego parkowania SIPA. W trakcie jazdy kierowca otrzyma wsparcie pakietu systemów bezpieczeństwa czynnego Toyota Safety Sense (TSS) w rozbudowanej wersji, której działanie opiera się na współpracy kamery i radaru.

Nowa wersja Yarisa, która zadebiutuje w tym roku, nawiązuje stylistyką do Yarisa WRC 2017. Zmiany stylistyczne wprowadziły bardziej dynamiczny wygląd nadwozia, podkreślony światłami LED, oraz unowocześnione wnętrze. Yaris oferuje jeszcze cichszą pracę napędu, pewniejsze prowadzenie i lepsze właściwości jezdne.

Toyota Yaris, najpopularniejszy model Toyoty w Polsce, otrzymuje zupełnie nowy silnik 1.5 l, produkowany w Toyota Motor Industries Poland. Jednostka o mocy 111 KM zastąpi dotychczasowy silnik 1.33 l. Toyota Yaris jest jedynym w Polsce przedstawicielem pojazdów miejskich, który daje do wyboru trzy rodzaje napędów – benzynowy, wysokoprężny oraz innowacyjny napęd hybrydowy o mocy 100 KM, zużywający w mieście zaledwie 3,1 l/100 km. W nowym modelu napęd ten został usprawniony, by zapewnić jeszcze cichszą pracę.

Toyota C-HR to zupełnie nowy model w ofercie marki. Samochód wprowadza do segmentu crossoverów napęd hybrydowy oraz nowe podejście do stylistyki, wyrażające się w połączeniu dynamicznej sylwetki, mocnych przetłoczeń i ostrych linii. Kompaktowy crossover został zbudowany na platformie TNGA, która zapewnia mu nisko położony środek ciężkości, bardzo sztywne nadwozie i bardzo dobre właściwości jezdne. Pod maską Toyoty C-HR Hybrid pracuje napęd hybrydowy IV generacji o mocy 122 KM. Samochód zużywający tylko 3,6 l/100 km i emitujący 82 g/km CO2 jest najbardziej oszczędnym crossoverem na polskim rynku.

Toyota C-HR z miejsca stała się bestsellerem w segmencie crossoverów. Wersja hybrydowa cieszy się bardzo dużą popularnością wśród klientów – wybiera ją 70% nabywców nowego crossovera Toyoty.

Toyota RAV4 Hybrid jest prekursorem segmentu SUV i najpopularniejszym średnim SUV-em w Polsce. Wersja hybrydowa to najbardziej oszczędny, najmocniejszy i najszybszy RAV4 w historii. Napęd hybrydowy o łącznej mocy 197 KM składa się z silnika benzynowego 2.5 16 V VVT-i i silnika elektrycznego. Auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w 8,3 s i spala średnio 5,1 l/100 km. Do prędkości 50 km/h może pokonać kilka kilometrów na samym silniku elektrycznym.

Bezstopniowa przekładnia E-CVT sterowana jest przez system elektroniczny Shift-by-Wire. RAV4 Hybrid umożliwia manualny wybór trybów jazdy, wzbogacony o funkcje sekwencyjnej zmiany biegów i tryb Power, dzięki którym samochód zyskuje bardziej sportowy charakter.

RAV4 Hybrid dostępny jest także z napędem na 4 koła E-Four. Umieszczony z tyłu silnik elektryczny o mocy 68 KM zapewnia optymalny rozkład masy pomiędzy osiami i lepszą kontrolę trakcji. E-Four to najbardziej zaawansowany technologicznie napęd 4×4 w Toyocie. Auto wyróżnia się bogatym wyposażeniem, na które składają się m.in. kamera 360 stopni, zapewniająca podgląd otoczenia samochodu z każdej strony, oraz rozbudowany pakiet Toyota Safety Sense w standardzie od wersji Premium.

Previous Article

Kolejne terminale ładujące w Gdańsku

Next Article

Szkolenie na Europejskiego, Certyfikowanego Mistrza, Wykonawcy, Nadzorcy Budownictwa Pasywnego

Dodaj komentarz