Pięć elektrycznych Solarisów trafi do Norwegii!

Solaris Urbino 12

Pięć nowych Urbino 12 electric zasili flotę jednego z największych operatorów transportu publicznego w Norwegii Boreal Norge AS. Zgodnie z umową pojazdy zostaną włączone do ruchu latem 2018.

12-metrowe nowe Urbino electric zakupione przez przewoźnika Boreal Norge AS zostaną wyposażone
w elektryczną oś portalową ZF AVE 130 oraz napęd polskiej firmy Medcom. Energia do napędzania pojazdów pochodzić będzie z baterii Solaris High Power, o pojemności 146 kWh. Autobusy ładowane będą za pomocą złącza Plug-in, a także zamontowanego na dachu pantografu, który umożliwia ładowanie baterii podczas poruszania się pojazdu po mieście.

Solaris zastosował już analogiczne rozwiązanie dla autobusów tego samego typu dla odbiorców w wielu europejskich miastach, jednym z przykładów jest Jaworzno czy Kraków. Warto w tym miejscu przypomnieć, że nowy Solaris Urbino 12 electric został wybrany najlepszym autobusem miejskim w Europie roku 2017.

Pojazdy dostarczone zostaną do Norwegii w lipcu 2018 i obsługiwać będą linię numer 10 oraz 13 w mieście Kristiansand, które położone jest na południu Norwegii. „Jesteśmy bardzo zadowoleni z faktu, iż po długotrwałym procesie oceny ofert, to właśnie Solaris wygrał ten kontrakt. Jesteśmy podekscytowani, że możemy zrealizować kontrakt dla Boreal Norge AS, który odgrywa znaczącą rolę wśród norweskich przewoźników” – powiedział Sverre Skaar, Dyrektor Zarządzający Solaris Norge.

Boreal Norge AS z siedzibą w Stavanger jest jednym z wiodących norweskich przewoźników w obszarze transportu publicznego. Firma zarządza zarówno autobusami, tramwajami, jak i promami. Grupa Boreal Norge AS zatrudnia 2000 osób w całym kraju.

Solaris obecny jest w Norwegii od 2006 roku. Po ulicach tego skandynawskiego kraju jeżdżą już 483 autobusy z logo zielonego jamnika. Jesienią tego roku firm Solaris Bus & Coach dostarczy dwa nowe Urbino 12 electric dla norweskiego przewoźnika Unibuss w Oslo, a także w tym samym czasie dwa pojazdy tego samego typu dla przewoźnika Norgebuss.

Previous Article

Mercedes przedstawia koncept elektrycznego kabrioletu

Next Article

Systemy magazynowania energii wymagają rządowego wsparcia

Dodaj komentarz