Tesla wstrzymuje sprzedaż produktów SolarCity w systemie door-to-door

W ramach integracji struktur SolarCity, Tesla wstrzymuje sprzedaż systemów fotowoltaicznych tej firmy w systemie door-to-door. SolarCity zakupione zostało przez firmę Elona Muska za kwotę 2 miliardów dolarów w zeszłym roku.

Po wnikliwiej analizie, wierzymy, że taka decyzja leży w zgodzie z interesami i preferencjami naszych najbardziej perspektywicznych klientów – komentują przedstawiciele Tesli.

Firma ogłosiła to w kiepskim momencie na rynku dachowych systemów fotowoltaicznych w USA. Obecnie sektor ten boryka się z pewnymi problemami, spowodowanymi m.in. zmniejszeniem bądź rezygnacją ze stanowych dofinansowań do systemów PV w Arizonie czy Kalifornii.

Jak przewidują analitycy ilość nowych dachowych instalacji fotowoltaicznych wzrośnie w tym roku o około 3%. Jeszcze dwa lata temu wzrost ten wynosił aż 64%.

Tesla zamierza zastąpić sprzedaż w systemie door-to-door sklepami on-line, oraz rozbudową własnej sieci dystrybucji. W sprzedaży mają pojawić się także systemy Tesli – fotowoltaicznych dachówek oraz magazyn energii Powerwall.

Pracownicy, którzy mogą stracić pracę z uwagi na tę restrukturyzację, będą mieli szansę przenieść się do innych działów firmy, jak zapowiada Tesla.

Previous Article

Kolejne śledztwo administracji Trumpa – tym razem systemy offshore

Next Article

Ilość energii z OZE w USA wzrosła na początku tego roku o 6,6%

Dodaj komentarz