Elektromobilność Toyota i Panasonic zwierają elektromobilne szyki 19 grudnia 2017 Elektromobilność Toyota i Panasonic zwierają elektromobilne szyki 19 grudnia 2017 Przeczytaj także Elektromobilność Już ponad 60 tys. samochodów całkowicie elektrycznych jeździ po Polsce [RAPORT] Na koniec lutego 2024 roku łączna liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów całkowicie elektrycznych (BEV) wyniosła 60 387. Jak wygląda rynek BEV? Oto podsumowanie lutego 2024. Ochrona środowiska Co robi szara plama na Bałtyku? Wczoraj, tj. we wtorek 12 marca, niemiecka policja wodna wykryła ogromną, tajemniczą plamę na Bałtyku. Na ten moment nie wiadomo, co jest przyczyną powstania zanieczyszczenia. Śledztwo w tej sprawie trwa. Coraz szybszy postęp w rozwoju technologii ładowania samochodów staje się faktem. Wzrastający popyt na coraz nowocześniejsze samochody elektryczne zmusza ich producentów do zwierania szyków, aby sprostać oczekiwaniom klientów. Doskonałym przykładem zawiązanej współpracy jest sojusz japońskich koncernów Toyoty i Panasonic, które zamierzają ściśle współdziałać nad rozwojem akumulatorów wykorzystywanych w samochodach EV. Panasonic dostarcza obecnie ogniwa litowo-jonowe do modeli Toyoty, w tym wersji Prius, przez co należy do największych na świecie producentów baterii. Współpraca wspomnianych koncernów w dziedzinie elektromobilności rozpoczęła się w 1996 roku, kiedy powołano do życia joint venture pod nazwą Primearth EV Energy Co. Celem tego podmiotu gospodarczego była produkcja akumulatorów litowo-jonowych i niklowo-wodorkowych. Reklama Plany ściślejszej współpracy w zakresie badań nad bateriami pojawił się w tym momencie nieprzypadkowo. Obecnie jesteśmy świadkami wyścigu producentów w celu opracowania najkorzystniejszej technologii wychodzącej naprzeciw oczekiwaniom wielu krajów, które są zainteresowanie zmniejszeniem emisji szkodliwych substancji. Sojusz jest również konsekwencją pewnego zapóźnienia japońskiego koncernu samochodowego, w swej ofercie produktowej nieposiadającego obecnie żadnego modelu w pełni elektrycznego. Reklama Komentując dla agencji Bloomberg zawiązany sojusz, prezes Toyoty powiedział, że jego firma jest trochę spóźniona w stosunku do innych uczestników elektromobilnego wyścigu. „Elektryfikacja jest głównym elementem dokonującej się w przemyśle motoryzacyjnym transformacji. Aby tworzyć coraz lepsze samochody, musimy współpracować z wyspecjalizowanym producentem akumulatorów. Opracowanie optymalnych akumulatorów jest obecnie palącym problemem” – powiedział Toyoda. „Trudno byłoby nam osiągnąć założone cele, biorąc pod uwagę obecne tempo rozwoju akumulatorów. Dlatego szukamy ciągle innych podmiotów, które pomogą nam opracowywać coraz lepsze rozwiązania” – dodał. Reklama Doskonałym przykładem ilustrującym ciągłe poszukiwanie doskonałej strategii jest nawiązana współpraca z Mazdą i Denso w dziedzinie samochodów elektrycznych. Również z tą myślą zawiązywano partnerstwo z koncernem Suzuki, które w 2020 roku zaowocuje wprowadzeniem na rynek indyjski zelektryfikowanych modeli. Nie należy zapominać również o tym, że Toyota rozpoczęła obecnie badania nad akumulatorami ze stałym elektrolitem. Akumulatory półprzewodnikowe zapewniają krótszy czas ładowania, dłuższy zasięg pojazdu oraz większe bezpieczeństwo użytkownikom. Plany Toyoty przewidują, że do 2030 roku uda się osiągnąć wynik sprzedaży samochodów w pełni zelektryfikowanych na poziomie jednego miliona sztuk. Źródła: bloomberg, reuters Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.