Wiadomości OZE Volkswagen przedstawił ofertę modeli napędzanych CNG 15 listopada 2017 Wiadomości OZE Volkswagen przedstawił ofertę modeli napędzanych CNG 15 listopada 2017 Przeczytaj także Energetyka Czy to detronizacja litu w branży baterii? Naukowcy opracowali baterię sodową zdolną do naładowania w kilka sekund Od lat producenci akumulatorów bez powodzeń poszukiwali techniki umożliwiającej ekspresowe naładowanie baterii. Dziś wydaje się to bliższe niż kiedykolwiek wcześniej. … Ekologia Ekologia coraz częściej decyduje w lokalnej polityce. Przykład z Bystrej Mieszkańcy Bystrej, sielankowego zakątka Beskidu Żywieckiego, nie zgodzili się na zabudowę terenów zielonych. Swój bunt wyrazili podczas niedawnych wyborów samorządowych. Wójt Gminy Wilkowice, Janusz Zemanek, był jedynym startującym kandydatem, a mimo tego – nie otrzymał wymaganej połowy głosów. Ponad 60% głosujących było przeciw. Powód? Pomysł zabudowy terenów zielonych w Bystrej. Rzeczywistość na globalnym rynku motoryzacyjnym małymi krokami zmierza ku elektryfikacji. Obecnie chyba nikt nie podważa już tezy, że samochodami przyszłości będą te o napędzie elektrycznym. Jednak dopóki elektryczne auta będą droższe od swoich konwencjonalnych odpowiedników, zwykli zjadacze chleba nie porzucą masowo spalinowych pojazdów. Wygląda na to, że świat znalazł się w okresie przejściowym między epoką konwencjonalnych samochodów spalinowych a czasami w pełni elektrycznych jednostek napędowych. Reklama Może więc warto w tym okresie wybrać samochód z napędem CNG? Oferta wcale nie jest tak uboga, jak by się mogło wydawać. Przed kilkoma dniami, podczas CNG Mobility Days w Essen Volkswagen zaprezentował dwa nowe modele zasilane sprężonym gazem ziemnym: Polo TGI oraz Seata Ibizę 1.0 TGI. Są one napędzane jednolitrowym, trzycylindrowym silnikiem o mocy 90 KM. Volkswagen posiada w swojej ofercie dla klientów szesnaście modeli zasilanych CNG, w tym również pojazdy użytkowe. Samochody zasilane sprężonym gazem CNG generują o 25% mniej dwutlenku węgla w porównaniu do swoich benzynowych odpowiedników, w tym znacznie mniejszą ilość tlenków azotu. Co ciekawe, popularność samochodów napędzanych CNG ciągle wzrasta. W Niemczech sprzedano ich o 35% więcej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Szacunki koncernów samochodowych w Niemczech zakładają, że do roku 2025 roczna ilość nowo rejestrowanych pojazdów zasilanych CNG osiągnie poziom nawet miliona sztuk. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.