Elektromobilność Nowa, elektryczna era w historii Audi 26 lipca 2018 Elektromobilność Nowa, elektryczna era w historii Audi 26 lipca 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Elektromobilność Chorwacja stawia na ładowarki przy autostradach. Polskie wakacje autem elektrycznym będą łatwiejsze Chorwacja rozpoczęła projekt instalacji farm fotowoltaicznych wzdłuż autostrad. Oznacza to nie tylko większą niezależność energetyczną tego kraju, ale też realne ułatwienie dla polskich turystów podróżujących samochodami elektrycznymi – w najbliższych latach ma powstać aż 259 nowych punktów ładowania. W węgierskim mieście Gyor, w hali o powierzchni 8 500 metrów kwadratowych Audi Hungaria rozpoczęło produkcję elektrycznych silników przeznaczonych do SUV-a o nazwie e-tron. Reklama Według informacji Audi, inwestycja na Węgrzech kosztowała „w dwucyfrowych wartościach milionów euro”. W nowej hali pracę znalazło 100 osób. Załoga zapewne jeszcze w tym roku zostanie powiększona o kolejne 30 osób. Peter Kössler, członek zarządu ds. produkcji i logistyki w Audi AG powiedział: „Audi Hungaria jest zaangażowane w tworzenie historii marki od 25 lat. Wkraczamy w zupełnie nową dziedzinę z zakresu produkcji silników elektrycznych. Ta wyjątkowa wiedza sprawia, że Gyor staje się główną fabryką silników elektrycznych i uosabia strategiczną transformację w erę zrównoważonej mobilności”. Moce produkcyjne zakładu w Gyor zostały ustalone na 400 silników dziennie. Załoga pracuje na jedną zmianę, jednak jak informuje biuro prasowe Audi, liczba wytwarzanych na dobę jednostek napędowych może zostać łatwo zwiększona dzięki pracy na 3 zmiany. Produkcja silników prowadzona jest według metody modularnej, która pozwala zróżnicować ścieżki wędrówki podzespołów transportowanych na poszczególne stanowiska przy użyciu pojazdów bezzałogowych. Poza wydziałem produkcyjnym uruchomiono ponadto stanowiska badawcze i testowe. Źródło: Electrek Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.