Elektromobilność Nowa, elektryczna era w historii Audi26 lipca 2018Przeczytaj także Elektromobilność Kolejny producent smartfonów bierze się za elektromobilność Do firm, które mogą poszczycić się samochodami elektrycznymi własnej marki dołączył niedawno Huawei. Pojazd, jak na producenta elektroniki przystało, naszpikowany jest nowoczesną technologią. Wiadomości OZE Fotowoltaika zagrożona przez Chiny? W debacie publicznej coraz częściej pojawia się problem podatności części paneli fotowoltaicznych na cyberataki. Chodzić ma tutaj przede wszystkim o optymalizatory i inwertery produkcji Huawei, podejrzewanej przez decydentów o działania niezgodne z prawem. Gazeta Polska donosi, że sprzęt wyprodukowany przez chińską spółkę, coraz bardziej popularny w Europie, może przyczyniać się do zaburzeń w dostawie energii, a w skrajnych przypadkach do awarii sieci. Jeżeli obawy te okażą się prawdziwe, zielona energetyka stanie przed dużym wyzwaniem. W węgierskim mieście Gyor, w hali o powierzchni 8 500 metrów kwadratowych Audi Hungaria rozpoczęło produkcję elektrycznych silników przeznaczonych do SUV-a o nazwie e-tron. Według informacji Audi, inwestycja na Węgrzech kosztowała „w dwucyfrowych wartościach milionów euro”. W nowej hali pracę znalazło 100 osób. Załoga zapewne jeszcze w tym roku zostanie powiększona o kolejne 30 osób. Peter Kössler, członek zarządu ds. produkcji i logistyki w Audi AG powiedział: „Audi Hungaria jest zaangażowane w tworzenie historii marki od 25 lat. Wkraczamy w zupełnie nową dziedzinę z zakresu produkcji silników elektrycznych. Ta wyjątkowa wiedza sprawia, że Gyor staje się główną fabryką silników elektrycznych i uosabia strategiczną transformację w erę zrównoważonej mobilności”. Moce produkcyjne zakładu w Gyor zostały ustalone na 400 silników dziennie. Załoga pracuje na jedną zmianę, jednak jak informuje biuro prasowe Audi, liczba wytwarzanych na dobę jednostek napędowych może zostać łatwo zwiększona dzięki pracy na 3 zmiany. Produkcja silników prowadzona jest według metody modularnej, która pozwala zróżnicować ścieżki wędrówki podzespołów transportowanych na poszczególne stanowiska przy użyciu pojazdów bezzałogowych. Poza wydziałem produkcyjnym uruchomiono ponadto stanowiska badawcze i testowe. Źródło: Electrek