Elektromobilność Nowa, elektryczna era w historii Audi 26 lipca 2018 Elektromobilność Nowa, elektryczna era w historii Audi 26 lipca 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Tych pojazdów SCT w Warszawie nie dotyczy. Sprawdź, czy możesz wjechać Minął niecały miesiąc od wejścia w życie pierwszej w Polsce Strefy Czystego Transportu. Do obszaru w centrum Warszawy nie mogą wjechać niektóre auta spalinowe, w zależności od tego kiedy zostały wyprodukowane lub jakie normy emisji spełniają. Niektóre pojazdy mogą być jednak wyłączone spod tych zasad na pewnych warunkach. Kogo dotyczą te uprawnienia i jak je zdobyć? Elektromobilność Polski rynek e-mobility na plusie w I połowie roku Według danych z końca czerwca 2024 roku, w Polsce było zarejestrowane łącznie 69 020 osobowych i użytkowych samochodów całkowicie elektrycznych (BEV). Przez pierwsze sześć miesięcy br. ich liczba zwiększyła się o 12 307 szt. (tj. o 7% więcej niż w analogicznym okresie 2023 roku) – wynika z Licznika Elektromobilności, uruchomionego przez PZPM i PSNM. W węgierskim mieście Gyor, w hali o powierzchni 8 500 metrów kwadratowych Audi Hungaria rozpoczęło produkcję elektrycznych silników przeznaczonych do SUV-a o nazwie e-tron. Reklama Według informacji Audi, inwestycja na Węgrzech kosztowała „w dwucyfrowych wartościach milionów euro”. W nowej hali pracę znalazło 100 osób. Załoga zapewne jeszcze w tym roku zostanie powiększona o kolejne 30 osób. Peter Kössler, członek zarządu ds. produkcji i logistyki w Audi AG powiedział: „Audi Hungaria jest zaangażowane w tworzenie historii marki od 25 lat. Wkraczamy w zupełnie nową dziedzinę z zakresu produkcji silników elektrycznych. Ta wyjątkowa wiedza sprawia, że Gyor staje się główną fabryką silników elektrycznych i uosabia strategiczną transformację w erę zrównoważonej mobilności”. Moce produkcyjne zakładu w Gyor zostały ustalone na 400 silników dziennie. Załoga pracuje na jedną zmianę, jednak jak informuje biuro prasowe Audi, liczba wytwarzanych na dobę jednostek napędowych może zostać łatwo zwiększona dzięki pracy na 3 zmiany. Produkcja silników prowadzona jest według metody modularnej, która pozwala zróżnicować ścieżki wędrówki podzespołów transportowanych na poszczególne stanowiska przy użyciu pojazdów bezzałogowych. Poza wydziałem produkcyjnym uruchomiono ponadto stanowiska badawcze i testowe. Źródło: Electrek Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.