Wiadomości OZE Następna generacja Porsche Macan będzie elektryczna 13 marca 2019 Wiadomości OZE Następna generacja Porsche Macan będzie elektryczna 13 marca 2019 Przeczytaj także Elektromobilność Elektryki w Europie przyspieszają. W listopadzie polski program NaszEauto łapie oddech Auta elektryczne stają się coraz bardziej popularne w Europie. Najnowszy raport ujawnia kraje europejskie z największą sprzedażą pojazdów elektrycznych na mieszkańca w 2025 roku. W Polsce wzrost sprzedaży jest wspomagany przez rządowy program dopłat NaszEauto, który stabilizuje zainteresowanie zakupem elektryków, choć wciąż mierzy się z wyzwaniami administracyjnymi i dużą liczbą błędnie składanych wniosków. Elektromobilność Kradzieże kabli paraliżują stacje ładowania. Rosnący problem elektromobilności w Polsce W Polsce na koniec 2025 roku działa już ponad 11 300 publicznych punktów ładowania samochodów elektrycznych, co czyni nasz kraj jednym z najszybciej rozwijających się rynków elektromobilności w Europie. Dynamiczny przyrost infrastruktury nie idzie jednak w parze z jej bezpieczeństwem – na terenie całej Polski dochodzi do fali kradzieży kabli ładowania oraz aktów wandalizmu. Straty ponoszą nie tylko operatorzy, ale także kierowcy, którzy często tygodniami są odcięci od stacji ładowania. Rada Nadzorcza Porsche AG podjęła decyzję o produkcji następnej generacji Macan jako w pełni elektrycznej serii. Reklama Producent samochodów napisał w oświadczeniu: To będzie pierwszy całkowicie elektryczny samochód od Porsche. Pierwsze egzemplarze zjadą z linii produkcyjnej na początku następnej dekady. Będzie to kolejny krok Porsche w dziedzinie elektromobilności. Taycan, pierwszy samochód sportowy od Porsche napędzany elektrycznie, zostanie wprowadzony na rynek pod koniec 2019 r., a niedługo potem zadebiutuje model pokrewny, Taycan Cross Turismo. – Do 2022 roku zainwestujemy ponad 6 miliardów euro w mobilność elektryczną, a do 2025 roku 50 procent wszystkich nowych samochodów Porsche może mieć elektryczny układ napędowy. Niemniej jednak, w ciągu następnych dziesięciu lat skoncentrujemy się na mieszance napędowej składającej się z jeszcze bardziej zoptymalizowanych silników benzynowych, hybrydowych modeli plug-in i czysto elektrycznych samochodów sportowych. Naszym celem jest odgrywanie pionierskiej roli w technologii, dlatego będziemy konsekwentnie dostosowywać firmę do mobilności w przyszłości – zapowiada Oliver Blume, prezes zarządu Porsche AG. Decyzja o produkcji następnej generacji Macan została podjęta w lipcu ubiegłego roku. Inwestowanie w elektromobilność w tym zakładzie stwarza możliwość produkcji całkowicie elektrycznych pojazdów na istniejącej linii produkcyjnej w przyszłości. Podobnie jak Taycan, następna generacja Macana ma technologię 800-woltową i jest oparta na architekturze Porsche PPE (Premium Platform Electric), opracowanej we współpracy z Audi AG. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.