Wiadomości OZE Tesla Model Y: Cena może zaskoczyć kupujących 14 marca 2019 Wiadomości OZE Tesla Model Y: Cena może zaskoczyć kupujących 14 marca 2019 Przeczytaj także Elektromobilność Jedyny kraj sprzedający tylko samochody elektryczne? Sprzyja temu polityka państwa Samochody spalinowe zostały wycofane ze sprzedaży, a elektryki cieszą się rekordowym zainteresowaniem. Szacuje się, że już w 2025 roku po ulicach Norwegii będą jeździły tylko bezemisyjne pojazdy. Sytuacja ta jest wynikiem sprzyjającej polityki państwa, która uczyniła zielony transport wyjątkowo opłacalnym. Patronat II Kongres Energetyki Rozproszonej w centrum uwagi Od 28 do 30 października w Centrum Kongresowym ICE Kraków oraz na kampusie AGH odbywał się II Kongres Energetyki Rozproszonej, organizowany przez Akademię Górniczo-Hutniczą. Wydarzenie zgromadziło 2 tysiące uczestników, w tym przedstawicieli administracji, naukowców, biznesmenów oraz młodzież, potwierdzając swoją rolę jako kluczowego forum debaty o transformacji energetycznej w Polsce. Długo zapowiadany elektryczny kompaktowy SUV marki należącej do Elona Muska może zaskoczyć kupujących rozsądną ceną. To część strategii Tesli mającej poskutkować wprowadzeniem na rynek większej ilości aut. Reklama Premiera nowego modelu odbyła się wczoraj w Tesla Design Studio w Hawthorne w Kalifornii. Firma ma skomplikowaną strategię wyważania cen modelu Y. W przeciwieństwie do luksusowego modelu S sedan i modelu X SUV, trzy nowe pojazdy, czyli model Y, model 3 i pickup mają przynieść marce więcej kierowców głównie dzięki przystępnym cenom. 3 marca Elon Musk ujawnił, że model Y prawdopodobnie będzie miał cenę o około 10% wyższą niż model 3, ze względu na fakt, że pojazd jest około 10% większy niż tamten. Może to oznaczać, że w podstawowej wersji Model Y może kosztować około 38,5 tys. dolarów. Cena wysokiej klasy wersji modelu Y wyniesie natomiast około 63,8 tys. dolarów. Oznaczałoby to wyraźne rozgraniczenie cenowe między modelem Y, a pojazdami premium amerykańskiej firmy. Najtańszy model S kosztuje 79 tys. dolarów, podczas gdy cena najtańszego modelu X to 88 tys. dolarów. Model Y wypadnie korzystnie cenowo również na tle konkurencji. Rivian R1S, elektryczny kompaktowy SUV, kosztuje od 72.5 tys. dolarów wzwyż. R1S oferuje wprawdzie w USA federalną ulgę podatkową w wysokości 7.5 tys. dolarów, ale ostateczna cena nadal przewyższa model Y. Elektryczny SUV Jaguara I-Pace kosztuje z kolei 69,5 tys. dolarów. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.