Polska Mniej reklam w Warszawie. Większy komfort życia? 22 stycznia 2020 Polska Mniej reklam w Warszawie. Większy komfort życia? 22 stycznia 2020 Przeczytaj także Polska Polska przyciąga gości z całego świata – kto i gdzie spędza wakacje? W 2025 roku Polska staje się miejscem spotkań kultur z całego świata. Od turystów z Bliskiego Wschodu, którzy latem wybierają Tatry zamiast pustynnych upałów, po Skandynawów i Niemców spędzających wakacje nad Bałtykiem – widać wyraźnie, że zmiany klimatu i globalne trendy turystyczne kierują wzrok w stronę naszego kraju. Co przyciąga gości i jak przekłada się to na lokalne gospodarki? Polska Od HoReCa po Czyste Powietrze – polityka krzywdzi uczciwych W Polsce utrwala się niebezpieczny schemat: kolejne programy wsparcia, które miały pomóc przedsiębiorcom i gospodarstwom domowym, stają się narzędziem politycznych przepychanek. Zamiast rzetelnej oceny efektów i naprawy rzeczywistych błędów, w debacie publicznej dominuje uproszczony przekaz sugerujący powszechne nadużycia. W efekcie uczciwi beneficjenci i wykonawcy są wrzucani do jednego worka z nielicznymi, którzy rzeczywiście nadużyli środków. Straty są nie tylko wizerunkowe, ale i gospodarcze. Obecnie trudno wyobrazić sobie miasta bez reklam. Towarzyszą nam one dosłownie na każdym kroku i często przytłaczają. Dlatego Warszawa zamierza walczyć z chaosem reklamowym i usuwać najbardziej krzykliwe szyldy oraz banery. 16 stycznia 2020 roku stolica przyjęła uchwałę krajobrazową. Reklama – Jest miejsce na reklamę w mieście, ale nie może ona przesłaniać architektury, ograniczać światła w budynkach mieszkalnych, zasłaniać zabytków czy zagrażać bezpieczeństwu na drogach – stwierdził Rafał Trzaskowski, prezydent Warszawy. Dodał także, że ład przestrzenny jest istotny w dbaniu o wspólne dobro mieszkańców. Ład przestrzenny, komfort, bezpieczeństwo i niestety sporo przepisów Przepisy uchwały krajobrazowej zaczną obowiązywać po opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Mazowieckiego i po upływie 90 dni. Jednocześnie pozostawiono długi okres przygotowawczy. W przypadku istniejących już reklam firmy będą miały dwa lata na dostosowanie się do przepisów. Dla szyldów (w tym tablic, kasetonów, a nawet murali) okres zwiększono do trzech lat, dla małej architektury do pięciu. Każda nowo stawiana reklama musi od razu spełniać wymogi zawarte w uchwale. Uchwała określa także zasady wznoszenia ogrodzeń na terenie miasta. Za nieprzestrzeganie prawa grożą kary, np. za nielegalną reklamę o powierzchni 1 metra kwadratowego kara wyniesie ponad 112 zł dziennie. Pełna treść uchwały do wglądu tutaj. Uchwała krajobrazowa ma pośredni wpływ na ochronę środowiska. Jeśli jednak poprawi wygląd miasta i zwiększy komfort osób przebywających w stolicy, spełni swoje zadanie z nawiązką. To pozytywny trend. Podobnie jak walka z „betonozą miejską” i „syndromem masowej ścinki drzew”. Źródło: portalkomunalny.pl fot. główne: Canva Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.