Fotowoltaika Fotowoltaika zmniejszyła spalanie autobusu – test Flixbusa 12 lutego 2020 Fotowoltaika Fotowoltaika zmniejszyła spalanie autobusu – test Flixbusa 12 lutego 2020 Przeczytaj także Elektromobilność Elektryki w Europie przyspieszają. W listopadzie polski program NaszEauto łapie oddech Auta elektryczne stają się coraz bardziej popularne w Europie. Najnowszy raport ujawnia kraje europejskie z największą sprzedażą pojazdów elektrycznych na mieszkańca w 2025 roku. W Polsce wzrost sprzedaży jest wspomagany przez rządowy program dopłat NaszEauto, który stabilizuje zainteresowanie zakupem elektryków, choć wciąż mierzy się z wyzwaniami administracyjnymi i dużą liczbą błędnie składanych wniosków. Elektromobilność Kradzieże kabli paraliżują stacje ładowania. Rosnący problem elektromobilności w Polsce W Polsce na koniec 2025 roku działa już ponad 11 300 publicznych punktów ładowania samochodów elektrycznych, co czyni nasz kraj jednym z najszybciej rozwijających się rynków elektromobilności w Europie. Dynamiczny przyrost infrastruktury nie idzie jednak w parze z jej bezpieczeństwem – na terenie całej Polski dochodzi do fali kradzieży kabli ładowania oraz aktów wandalizmu. Straty ponoszą nie tylko operatorzy, ale także kierowcy, którzy często tygodniami są odcięci od stacji ładowania. Na jednym ze swoich zielonych autobusów, spółka Flixbus postanowiła w ramach testu, zamontować moduły fotowoltaiczne. Dzięki ich działaniu, średnie spalanie spadło o około 1,7 l/100 km. Reklama Fotowoltaika zmniejszyła spalanie autobusu Zamiast pełnych paneli, które oprócz samych ogniw posiadają także ochronne szkło, spółka założyła elastyczne maty PV. Do testu wykorzystano jeden autobus, który odbył trasę Dortmund-Londyn. Jej długość wynosi około 600 km. Pojazd był napędzany silnikiem Diesla. Jego średnie spalanie wynosi około 25-30 litrów/100 km. Założone moduły generowały prąd, który trafiał do elektrycznych systemów – głównie klimatyzacji i gniazdek USB. Dzięki instalacji, zredukowano pobór mocy, pochodzącej z silnika. Przełożyło się to na średnie spalanie, które spadło o 1,7 l/100 km. Flixbus szuka różnych rozwiązań elektryfikujących swoje usługi. W listopadzie pisaliśmy o ich pracach nad wprowadzeniem do napędów autobusów ogniw wodorowych (czytaj tutaj). Spółka uruchomiła także kilka tras, na których kursują elektryczne autokary. źródło: elektrowoz.pl Fot. główne: Canva Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.