Elektromobilność BYD pojawi się w Europie. Zagrozi Tesli? 21 maja 2020 Elektromobilność BYD pojawi się w Europie. Zagrozi Tesli? 21 maja 2020 Przeczytaj także Elektromobilność Elektryki w Europie przyspieszają. W listopadzie polski program NaszEauto łapie oddech Auta elektryczne stają się coraz bardziej popularne w Europie. Najnowszy raport ujawnia kraje europejskie z największą sprzedażą pojazdów elektrycznych na mieszkańca w 2025 roku. W Polsce wzrost sprzedaży jest wspomagany przez rządowy program dopłat NaszEauto, który stabilizuje zainteresowanie zakupem elektryków, choć wciąż mierzy się z wyzwaniami administracyjnymi i dużą liczbą błędnie składanych wniosków. Elektromobilność Kradzieże kabli paraliżują stacje ładowania. Rosnący problem elektromobilności w Polsce W Polsce na koniec 2025 roku działa już ponad 11 300 publicznych punktów ładowania samochodów elektrycznych, co czyni nasz kraj jednym z najszybciej rozwijających się rynków elektromobilności w Europie. Dynamiczny przyrost infrastruktury nie idzie jednak w parze z jej bezpieczeństwem – na terenie całej Polski dochodzi do fali kradzieży kabli ładowania oraz aktów wandalizmu. Straty ponoszą nie tylko operatorzy, ale także kierowcy, którzy często tygodniami są odcięci od stacji ładowania. Chiński producent aut elektrycznych BYD zapowiada wejście na rynek europejski. Na początek w ofercie znajdzie się SUV Tanga oraz luksusowa limuzyna Han. Reklama Za kilka tygodni na chińskim i europejskim rynku ma zadebiutować najnowszy model chińskiego producenta BYD – limuzyna Han. Auto ma stanowić konkurencję dla Tesli Model 3. Ceny samochodu mają utrzymać się w przedziale 45-55 tys. euro, podczas gdy Teslę Model 3 na europejskim rynku można kupić w kwocie od 39,5 tys. euro do 52,9 tys. euro w podstawowych opcjach wyposażenia. Nowy model to dobrze wyposażony, czterodrzwiowy sedan. Oprócz wersji z napędem na przednie koła o mocy 163 kW / 222 KM, niemal 5-metrowy samochod ma być dostępny także z opcją napędu na cztery koła o mocy 363 kW / 494 KM. Do „setki” auto ma się rozpędzać w mniej niż cztery sekundy. W aucie zastosowany został akumulator kasetowy, który powinien pozwolić na zasięg ponad 600 kilometrów w przypadku wersji 2WD. Han EV będzie wyposażony w samouczący się system wspomagania kierowcy DiPilot, który będzie kompatybilny z siecią 5G, dzięki czemu w bezpieczny sposób w znacznej mierze zautomatyzuje jazdę. Chiński producent wciąż nie podaje jednak szczegółów związanych z uruchomieniem europejskiej sieci dystrybucji. Zapowiada natomiast, że jeszcze w tym roku elektryczny SUV Tang EV600 zadebiutuje na rynku norweskim. Źródło: handelsblatt.com Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.