Elektromobilność Marketing marki Volkswagen nadzieją na popularyzację elektromobilności? 28 maja 2020 Elektromobilność Marketing marki Volkswagen nadzieją na popularyzację elektromobilności? 28 maja 2020 Przeczytaj także Elektromobilność Elektryki w Europie przyspieszają. W listopadzie polski program NaszEauto łapie oddech Auta elektryczne stają się coraz bardziej popularne w Europie. Najnowszy raport ujawnia kraje europejskie z największą sprzedażą pojazdów elektrycznych na mieszkańca w 2025 roku. W Polsce wzrost sprzedaży jest wspomagany przez rządowy program dopłat NaszEauto, który stabilizuje zainteresowanie zakupem elektryków, choć wciąż mierzy się z wyzwaniami administracyjnymi i dużą liczbą błędnie składanych wniosków. Elektromobilność Kradzieże kabli paraliżują stacje ładowania. Rosnący problem elektromobilności w Polsce W Polsce na koniec 2025 roku działa już ponad 11 300 publicznych punktów ładowania samochodów elektrycznych, co czyni nasz kraj jednym z najszybciej rozwijających się rynków elektromobilności w Europie. Dynamiczny przyrost infrastruktury nie idzie jednak w parze z jej bezpieczeństwem – na terenie całej Polski dochodzi do fali kradzieży kabli ładowania oraz aktów wandalizmu. Straty ponoszą nie tylko operatorzy, ale także kierowcy, którzy często tygodniami są odcięci od stacji ładowania. Niedawno, m.in. właśnie z inicjatywy niemieckiej marki, przeprowadzono specjalne badanie dotyczące wiedzy o samochodach elektrycznych. Wyniki nie napawały optymizmem i wskazywały, że nasza wiedza na temat elektromobilności wciąż pozostawia wiele do życzenia. Czy może to zmienić specjalny ID.Store, w którym promowany jest nowy model auta elektrycznego produkowanego przez koncern Volkswagen AG? Reklama ID.Store, to – jak mówi sama nazwa – sklep. Nie można go jednak z pewnością zaliczyć do typowych miejsc. Dziś jego zadaniem jest szeroko pojęty marketing nowego modelu auta elektrycznego ID.3, którego przedsprzedaż ma odbyć się w niedługim czasie. Kompleksowa dawka wiedzy W ramach tego punktu Volkswagen proponuje swoim klientom między innymi specjalne pomieszczenia, w których odbywa się interaktywna prezentacja nowego elektrycznego modelu. Potencjalni kupcy mogą też dowiedzieć się od specjalistów, jak wygląda ładowanie i synchronizacja ID.3. Niewykluczona jest również jazda próbna. Powstaje pytanie, czy taka kompleksowa obsługa może wpłynąć na powiększenie się zainteresowaniem samochodów elektrycznych. ID.Store nie tylko dla właścicieli elektryków Biorąc pod uwagę ilość nowinek technicznych, w które wyposażony jest sklep niewykluczone, że zechcą odwiedzić go nawet ci, którzy nie mieli wcześniej w planach zakupu auta elektrycznego. Volkswagen upatruje w tym szansę na rozpowszechnienie wiedzy o elektromobilności. Między innymi właśnie taki cel przyświeca koncernowi, który nowe miejsca o takim charakterze chce otwierać przede wszystkim w gęsto zaludnionych miejscach, by zainteresować ludzi tematem elektromobilności, a przy okazji pozyskać szeroką grupę klientów. Pierwszy taki sklep otwarty został już jakiś czas temu w Dreźnie. Ze względu na to, że oferta koncernu, która związana jest z elektromobilnością wciąż się rozrasta, marka planuje otwarcie podobnego punktu także w Monachium. Źródło: rozladowani.pl Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.