Elektromobilność Rusza projekt badawczy Miasto Czystego Transportu 06 października 2020 Elektromobilność Rusza projekt badawczy Miasto Czystego Transportu 06 października 2020 Przeczytaj także Elektromobilność Ładowanie elektryków w Polsce jest jednym z droższych w Europie. Gdzie leży przyczyna? Koszt ładowania samochodu elektrycznego w Polsce jest jednym z najwyższych w Europie. Liczba stacji ładowania stale rośnie, ale problemem są opłaty dystrybucyjne i brak ładowarek przy drogach ekspresowych. Elektromobilność Samochody elektryczne tracą zasięg na mrozie? Zapytaliśmy eksperta Przeciwnicy samochodów elektrycznych wśród minusów tych pojazdów wymieniają ich niską sprawność podczas ujemnych temperatur. Czy rzeczywiście samochody są mniej wydajne na mrozie? Z czego mogą wynikać takie zmiany i jak im zapobiegać? O te kwestie zapytaliśmy eksperta. ELAB to największy projekt badawczy sektora elektromobilności w Europie Środkowo-Wschodniej. Tym razem zostanie przeprowadzony w Łodzi. Badanie skoncentruje się na komercyjnym wykorzystaniu samochodów elektrycznych oraz zintegrowaniu stacji ładowania z oświetleniem ulicznym. Reklama Badania różnych sektorów Przez 3 miesiące osobowe i dostawcze pojazdy elektryczne oraz ich spalinowe odpowiedniki dołączą do flot partnerów branżowych PSPA, gdzie będą na bieżąco kontrolowane. W ramach projektu samochody pokonają łącznie ok. 10 tys. km. Ich użytkowanie w ciągu doby umożliwi przeprowadzenie prawie 20 tys. różnych pomiarów. Aby badanie przebiegało sprawnie, każde auto zostało wyposażone w nadajniki rejestrujące lokalizację oraz całe spektrum danych uzyskanych z komputera pokładowego. Za dostarczenie odpowiednich rozwiązań telematycznych odpowiada Webfeet Solutions, oficjalny partner technologiczny PSPA. Do czego posłużą badania? Dzięki pozyskanym danym eksperci będą w stanie porównać całkowite koszty posiadania (TCO) pojazdów elektrycznych i spalinowych. Ocenią także ich wpływ na środowisko. Dodatkowo specjaliści przeanalizują potencjał elektryfikacji flot przedsiębiorstw z różnych branż. USA: Elektryki ratują życie i pomagają oszczędzać [raport] Podczas projektu możliwe będzie także określenie wpływu masy przewożonych ładunków na zasięg elektryków. Przetestowane zostaną także różne warianty infrastruktur ładowania – w tym stacja zintegrowana z oświetleniem miejskim. – Przyjęliśmy wiele parametrów badawczych, które nasi partnerzy przetestują w ramach eksploatacji sześciu różnych modeli samochodów. Osobowe, w pełni elektryczne Renault ZOE zostanie porównane ze spalinowym Clio. Z konwencjonalnymi odpowiednikami zestawimy również elektryczne modele dostawcze: Renault Kangoo Z.E oraz Renault Mastera Z.E. Zamierzamy przetestować pojazdy należące do różnych segmentów, które mogą być użytkowane przez przedsiębiorstwa prowadzące działalność w różnych sektorach – mówi Albert Kania z PSPA, koordynator projektu „ELAB – Miasto Czystego Transportu. Miasto napędzane elektromobilnością Badanie zostanie przeprowadzone w Łodzi, a samochody będą eksploatowane w rzeczywistych warunkach użytkowania. Jako gospodarz projektu, miasto realizuje kompleksową strategię wsparcia elektromobilności. Samochód elektryczny w Polsce – fanaberia czy troska o środowisko? – W 2019 r. został powołany Komitet Sterujący ds. utworzenia na terenie Miasta Łodzi 210 punktów ładowania dla pojazdów elektrycznych. Wymiernym rezultatem działań na rzecz elektromobilności było podpisanie listu intencyjnego o współpracy z PSPA, liderem pośród podmiotów działających w tej dziedzinie, w formule wspólnych działań pod nazwą „Laboratorium Nowej Mobilności”. Równolegle realizowane są projekty dotyczące testów użytkowania aut elektrycznych. Innym działaniem sprzyjającym rozwojowi elektromobilności w Łodzi, zastosowanym po raz pierwszy w Polsce, było oznaczenie piktogramami EV buspasów – mówi Adam Wieczorek, Wiceprezydent Miasta Łodzi. Rezultaty badań zostaną przedstawione w pierwszym kwartale 2021 roku. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.