Elektromobilność Poimo – nadmuchiwany e-motorower z Tokio 22 października 2020 Elektromobilność Poimo – nadmuchiwany e-motorower z Tokio 22 października 2020 Przeczytaj także Elektromobilność Stacja ładowania samochodów elektrycznych w domu. Jaką wybrać? Zapytaliśmy eksperta Coraz więcej posiadaczy samochodów elektrycznych decyduje się na ładowanie pojazdu w domu – za pomocą gniazdka lub tzw. wallboxa. Jaki sprzęt wybrać, aby zwiększyć oszczędności? Zapytaliśmy eksperta z Columbus Energy – Pawła Kusiaka. Elektromobilność W Polsce powstanie fabryka aut elektrycznych? Są nowe informacje Budowa w Jaworznie pierwszej w Polsce fabryki samochodów elektrycznych to nie tylko szansa na rozwinięcie nowej gałęzi przemysłu, ale też istotna inwestycja dla regionu, dotąd opartego na górnictwie. Czy zakład ma szansę zostać uruchomiony w planowanym terminie? Myślisz, że w przemyśle zrównoważonego transportu nic już Cię nie zaskoczy? Nic bardziej mylnego. Oto Poimo – nadmuchiwany, inteligentny skuter, który może być transportowany w plecaku. Ale jak to? Reklama Należy zacząć od tego, że Poimo jest elektrycznym motorowerem i w 100% wpisuje się w ideę zielonej mobilności: ekologicznej, zdrowej i nieemitującej spalin. Czysto, zdrowo, pomysłowo W ramach projektu Poimo, który został opracowany przez organizację badawczą Mercari R4D i studentów na Uniwersytecie Tokijskim, powstały także inne, rozmaite urządzenia skonstruowane z nadmuchiwanych ram, kół, a nawet nadmuchiwanych mechanizmów sterujących. Główną ideą przy tworzeniu Poimo była chęć uzyskania kompaktowej formy – skuter miał mieścić się w plecaku, a kiedy użytkownik zapragnie, mógłby szybko nadmuchać lub pozbawić powietrza swój pojazd. I rzeczywiście cele udało się osiągnąć – nienadmuchany kadłub Poimo z powodzeniem mieści się nawet w plecaku średniej wielkości, a rozmiarem przypomina duże koło ratunkowe lub samopompującą się bojkę. Czas dmuchania skutera za pomocą pompki wynosi kilka sekund. Kształty oraz kolory Poimo mogą być też różnorodne – projektanci wykorzystują interaktywny system projektowania, aby zeskanować pożądaną pozycję danego użytkownika podczas jazdy. Następnie dzięki temu można stworzyć motorower dopasowany do indywidualnych potrzeb i preferencji. – Największą zaletą nadmuchiwanych mobilności jest to, że pojazd jest mały, kiedy go nie używasz oraz duży, kiedy zechcesz się nim przejechać – – powiedział Hiroki Sato, dyrektor projektu nadmuchiwanych pojazdów Poimo, Digital Trends. Hiroki Sato uważa, że koncepcja ta może okazać się bardziej opłacalna niż inne rozwiązania elektromobilności i mikromobilności: – Dopóki możesz poruszać się po terenie z pompką, możesz komfortowo przemierzać drogi. Dodatkowo Poimo jest wykonany z elastycznych, ale silnych materiałów, więc możesz dopasować go do swoich upodobań. Mamy również nadzieję, że jego produkcja będzie tańsza niż w przypadku metalowych pojazdów. Źródło: ebiketips.road.cc Największa wypożyczalnia samochodów elektrycznych zniknie z mapy Polski? Innogy Go rozważa wycofanie się z rynku Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.