Elektromobilność Samochody elektryczne w masowej produkcji: Toyota i Volkswagen w natarciu 06 grudnia 2016 Elektromobilność Samochody elektryczne w masowej produkcji: Toyota i Volkswagen w natarciu 06 grudnia 2016 Przeczytaj także Elektromobilność Elektryki w Europie przyspieszają. W listopadzie polski program NaszEauto łapie oddech Auta elektryczne stają się coraz bardziej popularne w Europie. Najnowszy raport ujawnia kraje europejskie z największą sprzedażą pojazdów elektrycznych na mieszkańca w 2025 roku. W Polsce wzrost sprzedaży jest wspomagany przez rządowy program dopłat NaszEauto, który stabilizuje zainteresowanie zakupem elektryków, choć wciąż mierzy się z wyzwaniami administracyjnymi i dużą liczbą błędnie składanych wniosków. Elektromobilność Kradzieże kabli paraliżują stacje ładowania. Rosnący problem elektromobilności w Polsce W Polsce na koniec 2025 roku działa już ponad 11 300 publicznych punktów ładowania samochodów elektrycznych, co czyni nasz kraj jednym z najszybciej rozwijających się rynków elektromobilności w Europie. Dynamiczny przyrost infrastruktury nie idzie jednak w parze z jej bezpieczeństwem – na terenie całej Polski dochodzi do fali kradzieży kabli ładowania oraz aktów wandalizmu. Straty ponoszą nie tylko operatorzy, ale także kierowcy, którzy często tygodniami są odcięci od stacji ładowania. Z początkiem bieżącego miesiąca rozpoczęła działalność specjalna spółka powołana przez Toyotę wyłącznie do projektowania i wprowadzania do produkcji samochodów elektrycznych. Spółką tą pokieruje sam prezes firmy, Akio Toyoda. Ma to związek z planami rozpoczęcia masowej produkcji samochodów elektrycznych przez ten koncern już około roku 2020. Reklama Nie tylko Toyota ma zamiar masowo produkować samochody elektryczne. Podobne plany ma Volkswagen. Firma ta przyjęła pod koniec listopada nową strategię pod nazwą „Transform 2025+”. W ramach nowej strategii koncern chce rozpocząć masową produkcję aut elektrycznych, tak aby zostać światowym liderem elektromobilności z sprzedażą na poziomie miliona aut rocznie, jak mówił Herbert Diess, szef Volkswagena. Stać się tak ma już po roku 2020. Toyota ma o tyle bliżej do bycia liderem, że już od dawna produkuje samochody hybrydowe, wykorzystujące m.in. napęd elektryczny. Koncern wprowadził niedawno do sprzedaży także pierwszy zasilany wodorem samochód – Mirai to pierwsze auto z ogniwami paliwowymi, które trafiło do seryjnej produkcji. Flagowym pojazdem hybrydowym Toyoty jest Prius, wyposażony w bezpieczny akumulator litowo-jonowy, którego to technologię firma cały czas rozwija współpracując z japońskimi naukowcami. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.