Elektromobilność Coraz więcej polskich elektrycznych samochodów 29 listopada 2016 Elektromobilność Coraz więcej polskich elektrycznych samochodów 29 listopada 2016 Przeczytaj także Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Elektromobilność Chorwacja stawia na ładowarki przy autostradach. Polskie wakacje autem elektrycznym będą łatwiejsze Chorwacja rozpoczęła projekt instalacji farm fotowoltaicznych wzdłuż autostrad. Oznacza to nie tylko większą niezależność energetyczną tego kraju, ale też realne ułatwienie dla polskich turystów podróżujących samochodami elektrycznymi – w najbliższych latach ma powstać aż 259 nowych punktów ładowania. Plan wspierania polskiej elektromobilności jest jeszcze w powijakach, chociaż już zaczyna się o nim mówić. Jak donosi Puls Biznesu, to wystarczyło, aby spowodować spore ożywienie w tym sektorze polskiej gospodarki – powstaje wiele prototypów pojazdów elektrycznych, a i starsze projekty zaczynają coraz bardziej kusić inwestorów. Reklama Cel projektu wspierania polskiej elektromobilności jest ambitny – zakłada milion elektrycznych pojazdów na polskich drogach do roku 2050. Prace legislacyjne na tym projektem zostały już uruchomione przez Michała Kurtykę, wiceministra energii. Przedstawiciel ministerstwa energii zapowiada zapisanie w ustawie finansowych motywatorów do zakupu tego rodzaju pojazdów. Plan wspierania elektromobilności w naszym kraju zakłada stworzenie prototypu tego rodzaju auta oraz rozwój infrastruktury do jego ładowania. Ma ona powstać głównie w dużych miastach, gdzie ładowane mają być pojazdy o niewielkim zasięgu – typowe samochody miejskie. Konstruktorzy i projektanci aut zostali niesamowicie zmobilizowani tymi zapowiedziami. Wiele przedsiębiorstw widzi w rządowym projekcie szansę na rozwój. Zobaczymy, czy nad Wisłą powstanie konkurent Tesli czy Priusa. Z pewnością bacznie będziemy obserwować doniesienia z tego sektora rynku. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.