Elektromobilność Coraz więcej polskich miast ma operatorów stacji ładowania 09 czerwca 2021 Elektromobilność Coraz więcej polskich miast ma operatorów stacji ładowania 09 czerwca 2021 Przeczytaj także Elektromobilność Elektryki w Europie przyspieszają. W listopadzie polski program NaszEauto łapie oddech Auta elektryczne stają się coraz bardziej popularne w Europie. Najnowszy raport ujawnia kraje europejskie z największą sprzedażą pojazdów elektrycznych na mieszkańca w 2025 roku. W Polsce wzrost sprzedaży jest wspomagany przez rządowy program dopłat NaszEauto, który stabilizuje zainteresowanie zakupem elektryków, choć wciąż mierzy się z wyzwaniami administracyjnymi i dużą liczbą błędnie składanych wniosków. Elektromobilność Kradzieże kabli paraliżują stacje ładowania. Rosnący problem elektromobilności w Polsce W Polsce na koniec 2025 roku działa już ponad 11 300 publicznych punktów ładowania samochodów elektrycznych, co czyni nasz kraj jednym z najszybciej rozwijających się rynków elektromobilności w Europie. Dynamiczny przyrost infrastruktury nie idzie jednak w parze z jej bezpieczeństwem – na terenie całej Polski dochodzi do fali kradzieży kabli ładowania oraz aktów wandalizmu. Straty ponoszą nie tylko operatorzy, ale także kierowcy, którzy często tygodniami są odcięci od stacji ładowania. W czerwcu w kolejnych trzech miastach zostaną udostępnione usługi operatorów ogólnodostępnych stacji ładowania. Prezes URE wyznaczył kolejnych dostawców. Reklama Elektromobilność w polskim wydaniu Coraz więcej polskich miast posiada operatorów ogólnodostępnej stacji ładowania. Do grona trzynastu miast dołączył Gdańsk, Włocławek i Sosnowiec. Teraz także i w tych miastach będą dostępne usługi operatorów, których wyznaczył prezes URE. ENERGA-OBRÓT będzie pełnić tę funkcję w Gdańsku i Włocławku, a Tauron Sprzedaż w Sosnowcu. Aktualny wykaz operatorów jest dostępny na stronie internetowej URE. Znamy operatorów stacji ładowania dla kolejnych miast Operatorzy i dostawcy Prezes URE wyznacza danego dostawcę energii elektrycznej do pełnienia funkcji operatora ogólnodostępnej stacji ładowania oraz dostawcy usług ładowania. Operator takiej stacji jest odpowiedzialny za jej budowę, zarządzanie, bezpieczeństwo funkcjonowania, eksploatację, konserwację i remonty. Operator ma zapewnić także o tym, aby w ogólnodostępnej stacji ładowania prowadził działalność co najmniej jeden dostawca usługi ładowania. Taki dostawca świadczy usługę ładowania, która obejmuje ładowanie oraz możliwość korzystania z infrastruktury stacji. Dostawca zawiera umowę ze sprzedawcą energii elektrycznej i udostępnia informacje o cenie usługi ładowania i warunkach jej świadczenia. Operator stacji może wykonywać zadania dostawcy usługi ładowania. Miasta, w których działają operatorzy ogólnodostępnych stacji ładowania i dostawcy usług ładowania (stan na 30 kwietnia 2021), źródło: URE Znaczenie elektromobilności Wyznaczenie konkretnych operatorów ogólnodostępnych stacji ładowania jest kluczowe dla rozwoju elektromobilności. Oznacza to, że w kraju rozbudowuje się infrastrukturę ładowania pojazdów elektrycznych i tankowania CNG/LNG. Ma to przełożyć się w późniejszym terminie na ograniczenie emisji z transportu, która wynosi aż 20 – 25% światowej emisji dwutlenku węgla. Platforma do współdzielenia ładowarek źródło: URE Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.