Elektromobilność Stacje szybkiego ładowania aut elektrycznych na BP 09 maja 2022 Elektromobilność Stacje szybkiego ładowania aut elektrycznych na BP 09 maja 2022 Przeczytaj także Elektromobilność Elektryki w Europie przyspieszają. W listopadzie polski program NaszEauto łapie oddech Auta elektryczne stają się coraz bardziej popularne w Europie. Najnowszy raport ujawnia kraje europejskie z największą sprzedażą pojazdów elektrycznych na mieszkańca w 2025 roku. W Polsce wzrost sprzedaży jest wspomagany przez rządowy program dopłat NaszEauto, który stabilizuje zainteresowanie zakupem elektryków, choć wciąż mierzy się z wyzwaniami administracyjnymi i dużą liczbą błędnie składanych wniosków. Elektromobilność Kradzieże kabli paraliżują stacje ładowania. Rosnący problem elektromobilności w Polsce W Polsce na koniec 2025 roku działa już ponad 11 300 publicznych punktów ładowania samochodów elektrycznych, co czyni nasz kraj jednym z najszybciej rozwijających się rynków elektromobilności w Europie. Dynamiczny przyrost infrastruktury nie idzie jednak w parze z jej bezpieczeństwem – na terenie całej Polski dochodzi do fali kradzieży kabli ładowania oraz aktów wandalizmu. Straty ponoszą nie tylko operatorzy, ale także kierowcy, którzy często tygodniami są odcięci od stacji ładowania. BP planuje wprowadzenie stacji ładowania w całej Europie. Pierwsza pojawiła się już w Dusseldorfie w Niemczech. Stacje szybkiego ładowania aut elektrycznych to efekt partnerstwa z Volkswagenem. Reklama Stacje szybkiego ładowania aut elektrycznych Pierwsza jednostka ładująca została zaprezentowana 28 kwietnia 2022 roku w Dusseldorfie. Kolejne 4000 punktów ładowania powstanie w ciągu 24 miesięcy w Niemczech i Wielkiej Brytanii. Partnerstwo BP z Volkswagenem ma na celu stworzenie nawet 8000 stacji w Europie do końca 2024 roku. Stacje szybkiego ładowania aut elektrycznych BP nie wymagają połączeń z siecią o dużej mocy. Pozwala to na pokonanie jednej z największych przeszkód na drodze do szybkiego rozwoju infrastruktury szybkiego ładowania w Europie. Ładowarki Volkswagen Flexpole o mocy 150 kW, z których każdy posiada dwa punkty ładowania, mają zintegrowany system przechowywania akumulatorów. Stacja w 10 minut ładuje akumulator pozwalający na pokonanie trasy do 160 km, w zależności od modelu pojazdu. Szybkie ładowanie na stacjach BP Jednostki Flexpole mogą być bezpośrednio podłączone do sieci niskiego napięcia, co znacznie skraca czas i zmniejsza koszty instalacji. – Zgodnie z obietnicą (…) napędzamy rozbudowę infrastruktury ładowania w Europie. Wspólnie z BP w bardzo krótkim czasie stworzymy tysiące stacji szybkiego ładowania. Szybka rozbudowa sieci ładowania jest teraz kluczowa. Aby tak się stało, nasze pionierskie, szybkie ładowarki stanowią doskonałe rozwiązanie, ponieważ czas i koszty wymagane do ich instalacji są minimalne – komentował Thomas Schmall, członek zarządu Grupy Volkswagen. Sieć ładowania BP zostanie zintegrowana z deskami rozdzielczymi samochodów Volkswagen, Skoda i Seat/Cupra, dzięki czemu kierowcy będą mogli bezproblemowo znaleźć najbliższą ładowarkę. W Polsce powstaje 30% baterii do aut elektrycznych produkowanych w Europie źródło i zdj. główne: bp.com, flickr.com Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.