Elektromobilność 600 autobusów elektrycznych do 2020 roku pojawi się na ulicach 11 października 2017 Elektromobilność 600 autobusów elektrycznych do 2020 roku pojawi się na ulicach 11 października 2017 Przeczytaj także Elektromobilność Elektryki w Europie przyspieszają. W listopadzie polski program NaszEauto łapie oddech Auta elektryczne stają się coraz bardziej popularne w Europie. Najnowszy raport ujawnia kraje europejskie z największą sprzedażą pojazdów elektrycznych na mieszkańca w 2025 roku. W Polsce wzrost sprzedaży jest wspomagany przez rządowy program dopłat NaszEauto, który stabilizuje zainteresowanie zakupem elektryków, choć wciąż mierzy się z wyzwaniami administracyjnymi i dużą liczbą błędnie składanych wniosków. Elektromobilność Kradzieże kabli paraliżują stacje ładowania. Rosnący problem elektromobilności w Polsce W Polsce na koniec 2025 roku działa już ponad 11 300 publicznych punktów ładowania samochodów elektrycznych, co czyni nasz kraj jednym z najszybciej rozwijających się rynków elektromobilności w Europie. Dynamiczny przyrost infrastruktury nie idzie jednak w parze z jej bezpieczeństwem – na terenie całej Polski dochodzi do fali kradzieży kabli ładowania oraz aktów wandalizmu. Straty ponoszą nie tylko operatorzy, ale także kierowcy, którzy często tygodniami są odcięci od stacji ładowania. Narodowe Centrum Badań i Rozwoju podpisało specjalne porozumienie z 24 samorządami odnośnie bezemisyjnego transportu publicznego, które dotyczy aż 600 nowych autobusów elektrycznych do 2020 roku. Jest to jeden z elementów działań jakie tyczą się rządowej Strategii na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju w zakresie pojazdów zero i niskoemisyjnych NCBR. Nie tylko samochody elektryczne, ale również autobusy potrzebne są na naszych drogach. Reklama Umowy podpisano między innymi z władzami samorządowymi Częstochowy, Jaworzna, Krakowa, Krosna, Lublina, Łomży, Łomianek, Mielca, Nowego Sącza, Płocka, Rzeszowa, Siedlec, Sieradza, Sosnowca Starachowic, Szczecina, Tczewa, Tomaszowa Mazowieckiego, Torunia, Tych, Wrocławia, Zakliczyna, Żyrardowa oraz Komunikacyjnym Związkiem Komunalnym Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego. Samorządy zarezerwowały około pół mld złotych na ekologiczne autobusy nowej generacji. NCBR na badania z tym związane planuje wydać około 100 ml zł. Autobusy będą posiadać napęd elektryczny, który wspierany będzie technologiami odzyskiwania energii. Takie pojazdy będą mogły same podczas jazdy ładować akumulatory. W planie jest też stworzenie niezbędnej infrastruktury, która powinna posiadać stacje ładowania pojazdów. Polska jeszcze daleko odbiega od innych krajów pod względem autobusów elektrycznych. Dopiero od niedawna miasta uruchamiają przetargi i wzbogacają się o nowe pojazdy. Jednym z walczących w tej kwestii miast są Katowice gdzie do 16 października miasto czeka na oferty dotyczące dziesięciu autobusów elektrycznych. Pięć z nich mają stanowić przegubowce, które w Polsce posiada jedynie Kraków. Pokonanie trasy 100 km autobusem napędzanym poprzez energię elektryczną kosztuje aż czterokrotnie mniej niż tradycyjny pojazd spalinowy. Oczywiście kupno elektrycznego autobusu jest praktycznie dwa razy droższe. Taka inwestycja zwróci się spokojnie przez tańszą eksploatację, a w związku z zanieczyszczeniami powietrza jest to bardzo istotna inwestycja w naszych Polskich miastach. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.