Wiadomości OZE Amazon inwestuje w farmy słoneczne, wiatrowe i w fotowoltaikę na budynkach 03 kwietnia 2019 Wiadomości OZE Amazon inwestuje w farmy słoneczne, wiatrowe i w fotowoltaikę na budynkach 03 kwietnia 2019 Przeczytaj także Patronat II Kongres Energetyki Rozproszonej w centrum uwagi Od 28 do 30 października w Centrum Kongresowym ICE Kraków oraz na kampusie AGH odbywał się II Kongres Energetyki Rozproszonej, organizowany przez Akademię Górniczo-Hutniczą. Wydarzenie zgromadziło 2 tysiące uczestników, w tym przedstawicieli administracji, naukowców, biznesmenów oraz młodzież, potwierdzając swoją rolę jako kluczowego forum debaty o transformacji energetycznej w Polsce. Świat Rosja nałożyła na Google karę 2,5 decyliona dolarów za bany na YouTube Rosyjskie państwowe kanały telewizyjne zażądały od Google wypłacenia 2 undecylionów rubli, co odpowiada kwocie 2,5 decyliona dol. w ramach rekompensaty za zablokowanie ich kont na YouTube. Profile te popierały inwazję na Ukrainę. Amazon to firma, która prowadzi największy na świecie sklep internetowy i tym samym wywiera wpływ na środowisko, korzystając m.in. z opakowań do zamówionych towarów. Podjęła więc wyzwanie, aby ograniczyć – a w końcowym efekcie – osiągnąć zerowy ślad węglowy do 2030 roku. Ponadto angażuje się także w inne działania proekologiczne zmierzające do zrównoważonego rozwoju. Reklama Amazon prowadzi działania na rzecz zrównoważonego rozwoju. Część z nich dotyczy dodania większej ilości programów/poziomów energii odnawialnej w działach transportu i pakowania. Kolejne to inwestycje firmy w farmy słoneczne i wiatrowe. Inne z kolei odnoszą się do redukcji emisji i obejmą swym działaniem poziomy testowania opakowań w Amazonie. W strukturze Amazon występują trzy takie poziomy. Pierwszy nazywa się Frustration Free Packing (FFP), który polega na wysyłce we własnym zminimalizowanym pojemniku w pełni nadającym się do recyklingu i z łatwym otwieraniem. Drugi poziom to Ship in Our Container (SIOC) – został on zaprojektowany w celu zminimalizowania marnotrawienia opakowań produktu bez konieczności stosowania skrzynek Amazon. A trzeci poziom to Prep Free Packging (PFP) przeznaczony do efektywnego wysyłania bez konieczności stosowania przez Amazon dodatkowego przygotowania. Głównym celem wprowadzenia działań proekologicznych jest zminimalizowanie zużycia węgla do zera w ciągu następnej dekady. Amerykańskie przedsiębiorstwo inwestuje w biopaliwa, pojazdy elektryczne, odnawialne źródła energii i opakowania wielokrotnego użytku. Takie działania przyniosą realne korzyści w postaci zerowej emisji CO2 dla 50% zamówień online. Dodatkowo firmy dostawcze współpracujące z Amazon także są zaangażowane w poprawę środowiska naturalnego, wykorzystując do tego celu energię odnawialną. Amazon ma w planach udostępniać opinie klientów, którzy mogliby w ten sposób zachęcić inne firmy do działań proekologicznych i ograniczeń zużycia węgla, stosując opakowania wielokrotnego użytku. Firma zamierza przedstawiać wyniki analiz z podjętych działań, ocenić postępy i wysunąć wnioski. Prace nad powyższymi zadaniami nadzoruje 200 inżynierów, naukowców i projektantów. Wykorzystując dane z analiz, naukowcy być może opracują sposób na osiągnięcie zerowego śladu węglowego do 2030 roku. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.