Wiadomości OZE Amazon inwestuje w farmy słoneczne, wiatrowe i w fotowoltaikę na budynkach 03 kwietnia 2019 Wiadomości OZE Amazon inwestuje w farmy słoneczne, wiatrowe i w fotowoltaikę na budynkach 03 kwietnia 2019 Przeczytaj także Energetyka Czy to detronizacja litu w branży baterii? Naukowcy opracowali baterię sodową zdolną do naładowania w kilka sekund Od lat producenci akumulatorów bez powodzeń poszukiwali techniki umożliwiającej ekspresowe naładowanie baterii. Dziś wydaje się to bliższe niż kiedykolwiek wcześniej. … Ekologia Ekologia coraz częściej decyduje w lokalnej polityce. Przykład z Bystrej Mieszkańcy Bystrej, sielankowego zakątka Beskidu Żywieckiego, nie zgodzili się na zabudowę terenów zielonych. Swój bunt wyrazili podczas niedawnych wyborów samorządowych. Wójt Gminy Wilkowice, Janusz Zemanek, był jedynym startującym kandydatem, a mimo tego – nie otrzymał wymaganej połowy głosów. Ponad 60% głosujących było przeciw. Powód? Pomysł zabudowy terenów zielonych w Bystrej. Amazon to firma, która prowadzi największy na świecie sklep internetowy i tym samym wywiera wpływ na środowisko, korzystając m.in. z opakowań do zamówionych towarów. Podjęła więc wyzwanie, aby ograniczyć – a w końcowym efekcie – osiągnąć zerowy ślad węglowy do 2030 roku. Ponadto angażuje się także w inne działania proekologiczne zmierzające do zrównoważonego rozwoju. Reklama Amazon prowadzi działania na rzecz zrównoważonego rozwoju. Część z nich dotyczy dodania większej ilości programów/poziomów energii odnawialnej w działach transportu i pakowania. Kolejne to inwestycje firmy w farmy słoneczne i wiatrowe. Inne z kolei odnoszą się do redukcji emisji i obejmą swym działaniem poziomy testowania opakowań w Amazonie. W strukturze Amazon występują trzy takie poziomy. Pierwszy nazywa się Frustration Free Packing (FFP), który polega na wysyłce we własnym zminimalizowanym pojemniku w pełni nadającym się do recyklingu i z łatwym otwieraniem. Drugi poziom to Ship in Our Container (SIOC) – został on zaprojektowany w celu zminimalizowania marnotrawienia opakowań produktu bez konieczności stosowania skrzynek Amazon. A trzeci poziom to Prep Free Packging (PFP) przeznaczony do efektywnego wysyłania bez konieczności stosowania przez Amazon dodatkowego przygotowania. Głównym celem wprowadzenia działań proekologicznych jest zminimalizowanie zużycia węgla do zera w ciągu następnej dekady. Amerykańskie przedsiębiorstwo inwestuje w biopaliwa, pojazdy elektryczne, odnawialne źródła energii i opakowania wielokrotnego użytku. Takie działania przyniosą realne korzyści w postaci zerowej emisji CO2 dla 50% zamówień online. Dodatkowo firmy dostawcze współpracujące z Amazon także są zaangażowane w poprawę środowiska naturalnego, wykorzystując do tego celu energię odnawialną. Amazon ma w planach udostępniać opinie klientów, którzy mogliby w ten sposób zachęcić inne firmy do działań proekologicznych i ograniczeń zużycia węgla, stosując opakowania wielokrotnego użytku. Firma zamierza przedstawiać wyniki analiz z podjętych działań, ocenić postępy i wysunąć wnioski. Prace nad powyższymi zadaniami nadzoruje 200 inżynierów, naukowców i projektantów. Wykorzystując dane z analiz, naukowcy być może opracują sposób na osiągnięcie zerowego śladu węglowego do 2030 roku. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.