Elektromobilność Amsterdam testuje autonomiczne łodzie elektryczne 18 czerwca 2021 Elektromobilność Amsterdam testuje autonomiczne łodzie elektryczne 18 czerwca 2021 Przeczytaj także Elektromobilność Będzie 60 milionów więcej. Czy Polacy są zainteresowani dotacjami w ramach tego programu? Budżet programu “Mój Elektryk”, wspierającego zakup samochodów elektrycznych, zwiększył się z 900 do 960 milionów złotych. Czym jest ten rządowy program i kto może liczyć na wsparcie? Elektromobilność Dofinansowania do rowerów elektrycznych. Nowy program dopłat od NFOŚiGW “Mój rower elektryczny” – tak nazywa się nowy program, który już w przyszłym roku planuje wdrożyć Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Obecznie instytucja rozpoczęła konsultacje społeczne w tej sprawie. Na ten moment na dopłaty do elektrycznych rowerów ma zostać przeznaczone 300 mln złotych. Ile może zyskać indywidualny beneficjent? Samoprowadzące się łodzie EV mają służyć do transportu ludzi i towarów po ponad 100-kilometrowych odcinkach malowniczych, holenderskich kanałów. W pełni automatyczne taksówki wodne pomogą usunąć zatory na zakorkowanych ulicach miasta, a nawet więcej. Reklama Eko i elektromobilność Malownicze kanały Amsterdamu od zawsze służyły jako drogi wodne i były używane do transportowania towarów. Te miejskie trasy mają łącznie ponad 100 km długości, dlatego są idealne do testowania autonomicznych i ekologicznych łodzi. Roboats są zaprojektowane do różnych zadań, m.in. do przewożenia pasażerów i zbierania śmieci. Łodzie rozwiązują też problem zatorów, które tworzą się w wąskich uliczkach na lądzie, ale i mogą poprawić bezpieczeństwo w portach. – Technologia autonomicznych pojazdów elektrycznych jest bardzo istotna w złożonych operacjach portowych. Jest tam wiele statków, dlatego trzeba znacznie poprawić tamtejsze bezpieczeństwo i to dzięki systemom autonomicznym […] – powiedział Stephan van Dijk, dyrektor ds. innowacji w instytucie w Amsterdamie. Studenci AGH zbudowali łodzie solarne Testy łodzi EV Projekt Roboat trwał pięć lat – podaje uczelnia MIT i dodaje, że pojazd przeszedł kilka etapów, polegających na stopniowym zwiększaniu jego długości. I tak osiągnął długość 4 metrów, zdolną do przewozu czterech pasażerów naraz. Zespół stworzył także algorytmy do nawigacji i sterowania łodzi, a także zmapował kanały miasta. Było to potrzebne ze względu na wzmożony ruch, jaki panuje w amsterdamskich kanałach. Projekt Roboat jest wynikiem współpracy Amsterdamskiego Instytutu Zaawansowanych Rozwiązań Metropolitalnych, Laboratorium Informatyki i Sztucznej Inteligencji Instytutu Technologii Massachusetts (CSAIL) oraz Senseable City Lab. Naukowcy zrzeszyli się w poszukiwaniu nowych sposobów przemieszczania się po drogach wodnych bez udziału człowieka. Konstrukcja autonomicznej łodzi to część większego projektu, który ma na celu zmniejszyć skalę przemieszczania się po lądzie, a zwiększyć udział transportu wodnego. Wodór i autonomiczne pociągi na polskiej kolei Kiedy na stałe? Chociaż łodzie znajdują się już w fazie testów, musi minąć kilka lat (2-4), zanim zostaną wystarczająco udoskonalone, aby wejść na stałe do użytku komercyjnego. – Chcemy mieć absolutną pewność, że możemy bezpiecznie poruszać się po kanałach Jednym z następnych kroków jest upewnienie się, że naprawdę poradzimy sobie z każdą sytuacją, jaką możemy napotkać w kanałach – powiedział inżynier mechatronik Rens Doornbusch. Chcesz wiedzieć, dlaczego w Holandii jest najwięcej wegan? Sprawdź! źródło: goodnet.org, fot.: news.mit.edu Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.