Wiadomości OZE Anglia zwiększy środki finansowe na rozwój elektromobilności 17 września 2018 Wiadomości OZE Anglia zwiększy środki finansowe na rozwój elektromobilności 17 września 2018 Przeczytaj także Ekologia Ekologia coraz częściej decyduje w lokalnej polityce. Przykład z Bystrej Mieszkańcy Bystrej, sielankowego zakątka Beskidu Żywieckiego, nie zgodzili się na zabudowę terenów zielonych. Swój bunt wyrazili podczas niedawnych wyborów samorządowych. Wójt Gminy Wilkowice, Janusz Zemanek, był jedynym startującym kandydatem, a mimo tego – nie otrzymał wymaganej połowy głosów. Ponad 60% głosujących było przeciw. Powód? Pomysł zabudowy terenów zielonych w Bystrej. Wiadomości OZE W planach coraz więcej spalarni śmieci. Potrzebujemy lepszej kontroli Na terenie Polski działa 9 spalarni odpadów komunalnych. W najbliższych latach planowana jest rozbudowa istniejących, a także budowa 30 nowych punktów przerabiających śmieci na ciepło. Branża odpadów to przede wszystkim duże pieniądze, a każdy nowy projekt wzbudza kontrowersje. Obywatele i ekolodzy obawiają się nadmiernej emisji pyłów, CO2 i metali ciężkich, natomiast samorządy i zainteresowane firmy zbijają argumenty przeciwników wizją taniej energii i szybkiego rozwiązania problemu śmieci w gminach. Raport Najwyższej Izby Kontroli rzuca nowe światło na jakość pracy organów ochrony środowiska, sprawujących pieczę nad spalarniami śmieci. Jest co poprawiać. Władze Wielkiej Brytanii poinformowały, że przeznaczą z budżetu dodatkowo 106 milionów funtów (138 milionów dolarów) na dofinansowanie badań i rozwoju przyjaznych dla środowiska pojazdów, akumulatorów oraz technologii niskoemisyjnych. Wielka Brytania ma nadzieję, że stanie się światowym liderem w dziedzinie technologii niskoemisyjnych. Reklama „Te środki przyczynią się do zaprojektowania i wykorzystywania infrastruktury niezbędnej do funkcjonowania czystszych, bardziej ekologicznych pojazdów. Dzięki temu drastycznie zmniejszy się główny czynnik przyczyniający się do emisji zanieczyszczeń i globalnego ocieplenia”, powiedziała premier Theresa May, przemawiając na szczycie Zero Emission Vehicle Summit w Birmingham. „Nasza strategia „Road to Zero” to najbardziej kompleksowy plan na świecie – szczegółowo przedstawiający, w jaki sposób osiągniemy nasz cel, aby wszystkie nowo zakupione samochody osobowe i dostawcze były zeroemisyjne do 2040 roku oraz wszystkie samochody i furgonetki w Anglii do 2050 roku”, wyjaśniła May. Anglia spodziewa się około 500 milionów funtów w ramach prywatnych inwestycji w sektor elektromobilności na Wyspach. Krytycy rozwoju zeroemisyjnego transportu w Wielkiej Brytanii podkreślają, że inwestycje są potrzebne, ale gdzie indziej. Dalej brakuje wystarczającej infrastruktury do ładowania samochodów elektrycznych. To samo odnosi się do sektora transportu napędzanego wodorem. Anglicy zapewne szybciej inwestowaliby w zeroemisyjne samochody, ale istnieje dużo obaw, co do wystarczającej liczby ładowarek. Podobna kwestia dotyczy praktycznie wszystkich krajów na świecie. Mimo to Wielka Brytania ma jedną z najbardziej rozbudowanych sieci ładowarek EV. Stowarzyszenie Europejskich Producentów Samochodów (ACEA) ostrzega branżę motoryzacyjną, technologiczną oraz europejskich decydentów przed skutkami niezrównoważonej rozbudowy punktów ładowania dla samochodów elektrycznych na terenie Europy. Brak infrastruktury ładującej ma istotny wpływ na zniechęcenie potencjalnych konsumentów do zakupu auta elektrycznego oraz osiągnięcie celów związanych z redukcją emisji CO2. Spośród wszystkich punktów ładowania istniejących obecnie w UE 76% koncentruje się w zaledwie czterech krajach, które obejmują jedynie 27% całkowitej powierzchni UE (Holandia, Niemcy, Francja i Wielka Brytania). Więcej informacji: Europa ignoruje brak infrastruktury ładującej. Wielka Brytania w 2017 roku zdecydowała się na wycofanie sprzedaży samochodów z silnikami benzynowymi oraz dieselowymi do 2040 roku. Spaliny są głównym czynnikiem przyczyniającym się do 40 000 przedwczesnych zgonów każdego roku w Wielkiej Brytanii związanych z zanieczyszczeniem powietrza. Transport jest także największym źródłem emisji dwutlenku węgla, a zmiany klimatyczne stanowią największe zagrożenie dla ludzi i przyrody na całym świecie. Źródło: reuters.com, ACEA Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.