Elektromobilność Bezemisyjne auta zmierzą poziom smogu. Innowacja w Warszawie 23 marca 2020 Elektromobilność Bezemisyjne auta zmierzą poziom smogu. Innowacja w Warszawie 23 marca 2020 Przeczytaj także Elektromobilność Elektryki w Europie przyspieszają. W listopadzie polski program NaszEauto łapie oddech Auta elektryczne stają się coraz bardziej popularne w Europie. Najnowszy raport ujawnia kraje europejskie z największą sprzedażą pojazdów elektrycznych na mieszkańca w 2025 roku. W Polsce wzrost sprzedaży jest wspomagany przez rządowy program dopłat NaszEauto, który stabilizuje zainteresowanie zakupem elektryków, choć wciąż mierzy się z wyzwaniami administracyjnymi i dużą liczbą błędnie składanych wniosków. Elektromobilność Kradzieże kabli paraliżują stacje ładowania. Rosnący problem elektromobilności w Polsce W Polsce na koniec 2025 roku działa już ponad 11 300 publicznych punktów ładowania samochodów elektrycznych, co czyni nasz kraj jednym z najszybciej rozwijających się rynków elektromobilności w Europie. Dynamiczny przyrost infrastruktury nie idzie jednak w parze z jej bezpieczeństwem – na terenie całej Polski dochodzi do fali kradzieży kabli ładowania oraz aktów wandalizmu. Straty ponoszą nie tylko operatorzy, ale także kierowcy, którzy często tygodniami są odcięci od stacji ładowania. Po ulicach Warszawy będzie można przejechać się bezemisyjnym samochodem, który zmierzy poziom smogu. To innowacyjne rozwiązanie od innogyGo! i Airly. W ten sposób powstaje dokładna Mapa Smogowa Warszawy. Reklama 25 aut wyjechało na ulice miasta 9 marca i mierzyło poziom zanieczyszczeń w 25 miejscach naraz. W ten sposób pomiary mają być bardziej miarodajne, a do stworzenia specjalnej Mapy Smogowej Warszawy może przyczynić się każdy mieszkaniec – wystarczy, że zgłosi się na jazdę bezemisyjnym autem. – Teraz wypożyczając bezemisyjne samochody innogy go!, mieszkańcy Warszawy zyskają dostęp do aktualnych i dokładnych informacji o poziomie zanieczyszczenia powietrza w swojej okolicy. Niektórzy do tej pory w ogóle nie mieli takiej wiedzy, bo w miejscu, w którym mieszkali, nie było czujników poziomu smogu. Znając aktualny poziom zanieczyszczenia w swojej okolicy, mieszkańcy lepiej będą chronić swoje zdrowie. Na przykład będą mogli zaplanować bieganie czy spacer z dzieckiem w porze, kiedy poziom smogu jest najniższy. Co ważne, w programie pilotażowym instalujemy czujniki smogu w kilkudziesięciu samochodach. Będziemy monitorować jego efektywność, by go rozwijać i wprowadzać kolejne udogodnienia – mówi Sebastian Janda portalowi KMag.pl dyrektor odpowiedzialny za rozwój nowych rozwiązań klienckich w innogyGo! Do innowacyjnego projektu dołączyło też Airly. – Jako twórcy największej sieci zewnętrznych sensorów jakości powietrza w Polsce, jesteśmy podekscytowani nowym wyzwaniem! Czujniki mobilne Airly umieszczone w bezemisyjnych autach poruszających się po terenie Warszawy, nadadzą nowy wymiar mapie zanieczyszczeń w mieście. Do tej pory na rynku nie istniało satysfakcjonujące rozwiązanie, umożliwiające rzetelne mobilne pomiary jakości powietrza. Podobną metodę testował wcześniej Google wraz z Aclima, ale na wyniki z tych testów rynek musi jeszcze poczekać. Tym bardziej cieszymy się, że innogy go! zaprosiło nas do tego nowatorskiego projektu. Wierzymy, że wkrótce odbije się on szerokim echem nie tylko w Polsce, ale również na całym świecie – mówi Michał Misiek, Szef działu R&D w Airly. Na przetestowanie bezemisyjnych aut i dołączenie do grona osób, które zmierzą jakość powietrza dzięki nowej technologii, musimy poczekać do końca pandemii. Warto jednak już teraz zanotować sobie taką możliwość, by współtworzyć Mapę Smogową Warszawy. Dane, które pokazuje mapa, są aktualizowane co minutę. Dodatkowo mieszkańcy dzielnic, w których stężenie smogu będzie najwyższe, będą mogli odebrać kody promocyjne na przejazd elektrycznym i zeromisyjnym innogyGo! źródło: k-mag.pl Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.