Wiadomości OZE Billboard – pochłaniacz smogu od Avivy w Warszawie 03 października 2018 Wiadomości OZE Billboard – pochłaniacz smogu od Avivy w Warszawie 03 października 2018 Przeczytaj także Wiadomości OZE W planach coraz więcej spalarni śmieci. Potrzebujemy lepszej kontroli Na terenie Polski działa 9 spalarni odpadów komunalnych. W najbliższych latach planowana jest rozbudowa istniejących, a także budowa 30 nowych punktów przerabiających śmieci na ciepło. Branża odpadów to przede wszystkim duże pieniądze, a każdy nowy projekt wzbudza kontrowersje. Obywatele i ekolodzy obawiają się nadmiernej emisji pyłów, CO2 i metali ciężkich, natomiast samorządy i zainteresowane firmy zbijają argumenty przeciwników wizją taniej energii i szybkiego rozwiązania problemu śmieci w gminach. Raport Najwyższej Izby Kontroli rzuca nowe światło na jakość pracy organów ochrony środowiska, sprawujących pieczę nad spalarniami śmieci. Jest co poprawiać. Ochrona środowiska Trwa wielka podróż dookoła Bałtyku. Aktywiści właśnie przeszli polskie wybrzeże Ekspedycja Save The Baltic Sea to akcja, w ramach której aktywiści chcą obejść Bałtyk dookoła. Wędrówka zaczęła się 11 marca, a cała grupa właśnie zakończyła podróż wzdłuż polskiego wybrzeża. Ekspedycja spędziła dwadzieścia dni w naszym kraju, spotykając się z lokalnymi naukowcami, działaczami na rzecz środowiska i studentami, aby dowiedzieć się więcej o stanie i przyszłości polskich brzegów Bałtyku. Aviva postawiła pierwszy w Polsce billboard pochłaniający smog. Jest to część dużej kampanii firmy – „Wiem, czym oddycham”. W jej ramach odbył się już konkurs na czujniki powietrza, a w planach jest bieg w maskach antysmogowych po Krakowie czy badania spirometryczne płuc na terenie naszego kraju. Reklama Ogromny billboard, który zwraca uwagę na problem zanieczyszczenia powietrza w polskich miastach, jest jednocześnie filtrem powietrza. Aviva umieściła go w centrum Warszawy, na skrzyżowaniu ulic Jana Pawła II i Alei Jerozolimskich. Reklama wyposażona jest w technologię firmy The Breath, czyli trzy warstwy siatki oczyszczającej, wychwytującej np. tlenki azotu i benzen C6H6 powodujących powstawanie cząstek wtórnych – PM10, PM1.0 i PM 2.5. Jak deklaruje jej producent, instalacja może zaabsorbować zanieczyszczenia emitowane przez ponad 91 tys. samochodów rocznie. Dodatkowo billboard ma również zwracać uwagę na kampanię Avivy – „Wiem, czym oddycham”. Za jej sprawą w Polsce pojawi się 100 zewnętrznych czujników jakości powietrza rozdysponowanych w konkursie dla lokalnych społeczności. Natomiast na 27 października bieżącego roku zaplanowany jest w Krakowie AirRun, czyli bieg w maskach antysmogowych. Jego trasa będzie obejmowała dwa dystanse: pięcio- i dziesięciokilometrowy. Udział w nim może wziąć nawet tysiąc uczestników. Jak komentuje Iwona Czech, kierownik działu komunikacji i zarządzania marką Aviva: „– Nasza akcja zawiera uzupełniające się działania społeczne, edukacyjne i promocyjne. Większość z nich to świeże pomysły – zwłaszcza billboard pochłaniający smog czy bieg w maskach. (…) Wskazujemy proste rozwiązania, które chronią zdrowie przed smogiem bez rezygnacji z aktywnego stylu życia”. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.